מנוי ה-Xbox Game Pass מציע למנויים גישה לספריית משחקים ענפה. היתרון שלו מול שירותים מתחרים, על פניו, הם המשחקים החדשים שמגיעים לשירות מיד עם שחרורם. העובדה שמדובר בפרקטיקה יקרה ושמיקרוסופט (Microsoft) משלמת סכומים נאים למפיצות ומפתחים מצד שלישי אך מסמכים והתכתבויות שדלפו לרשת חושפים את המספרים המדויקים, וכצפוי זה לא זול.
המידע הנקודתי בנוגע למחירים מגיע מהתכתבות בין היתר בין שרה בונד, סגנית נשיא חטיבת ה-Xbox, פיל ספנסר, נשיא חטיבת הגיימינג במיקרוסופט וסמנכ”ל הכספים טים סטוארט (Tim Stuart). אלה שיתפו ביניהם קובץ עם שמות של משחקים, המחירים אותם צפויה לבקש המפיצה ועמודות עם מידע נוסף כמו מה הסיכוי לסגור עם המפיצה ומה אפקט ההתלהבות שיוסיף כל כותר חדש לשירות.
כך לדוגמא אפשר למצוא שמות גדולים כמו Star Wars Jedi: Survivor שעבורו מיקרוסופט הייתה מוכנה לשלם כ-300 מיליון דולר, עם דירוג סיכוי לסגירת העסקה נמוך ועם אפקט התלהבות “גבוה במיוחד”. הכותר Mortal Kombat 1 צפוי לעלות לחברה 250 מיליון דולר, וגם במקרה שלו הסיכוי לסגירת עסקה נמוך. אפקט ההתלהבות שלו מוגדר כ-“בינוני גבוה”. ל-Assassin’s Creed Mirage יש בסיכוי ואפקט בינוניים, ומיקרוסופט מוכנה לשלם 100 מיליון דולר תמורת שילובו בשירות.
בנוסף יש משחקים שעבורם המפיצות מקבלות תשלום חודשי מתמשך, כדוגמת GTA V או Red Dead Redemption 2 עבורם מיקרוסופט מוכנה לשלם בין 12-15 מיליון ו-5 מיליון דולר בכל חודש בהתאמה. להם העניקה החברה דירוג בינוני ונמוך כנראה מכיוון שהמשחקים האלה כבר היו בשירות בעבר.
- Assassin’s Creed Mirage – (חד פעמי) 100 מיליון דולר
- Baldur’s Gate 3 – (חד פעמי) 5 מיליון דולר
- Dragon Ball: The Breakers – (חד פעמי) 20 מיליון דולר
- Dying Light 2 – (חד פעמי) 50 מיליון דולר
- Gotham Knights – (חד פעמי) 50 מיליון דולר
- GTA V – (חודשי) 12-15 מיליון דולר
- Just Dance – (חד פעמי) 5 מיליון דולר
- Lego Star Wars – (חד פעמי) 35 מיליון דולר
- Let’s Sing Abba – (חד פעמי) 5 מיליון דולר
- Mortal Kombat 1 – (חד פעמי) 250 מיליון דולר
- Red Dead Redemption II – (חודשי) 5 מיליון דולר
- Return to Monkey Island – (חד פעמי) 5 מיליון דולר
- Star Wars Jedi: Survivor – (חד פעמי) 300 מיליון דולר
- Suicide Squad – (חד פעמי) 250 מיליון דולר
- Wreckfest 2 – (חד פעמי) 10-14 מיליון דולר
חשוב להדגיש כי לא מדובר בסכומים אותם משלמת מיקרוסופט לכל מפיצה בפועל. אבל הם יכולים לתת אומדן לגודל העסקאות שנרקמות בין החברות.