וואטסאפ (WhatsApp) השיקה שירות קניות חדש שיאפשר למשתמשים להזמין מוצרים שונים ישירות מתוך האפליקציה. השירות כולל את בחירת המוצרים והרכבת העגלה, תשלום ואף מעקב אחר המשלוח, כל זאת באמצעות שיחה עם בוט או דרך תפריטים המזכירים את אלו של כל אפליקציית קניות אחרת.
בשלב הראשון, שירות הקניות יזכה להשקה רשמית בהודו בשיתוף פעולה עם JioMart, אחד מאתרי המסחר המשמעותיים במדינת הענק. JioMart עצמו היא חלק מקואפרטיב טכנולוגיה ותקשורת הודי בשם Reliance, שהוא אחד מספקי האינטרנט ותשתיות הסלולר הפופולריים בהודו. בין השאר משווקת Reliance מכשירי טלפון בסיסיים וזולים, שאפליקציית וואטסאפ מותקנת עליהם מראש – כך ששיתוף הפעולה ההדוק בין החברות צפוי רק להתגבר.
להשקת השירות חשיבות כפולה עבור וואטסאפ וחברת האם מטא (Meta). בטווח המיידי, הוא יאפשר לוואטסאפ לרשום הכנסות ורווחים של ממש הודות לעמלות רכישה בתוך שירות הקניות. כיום וואטסאפ אינה אפליקציה רווחית במיוחד עבור מטא, כאשר עיקר הכנסותיה מגיעות באופן עקיף למדי הודות לשירות לחשבונות עסקיים. תכניותיה של מטא לשלב בוואטסאפ פרסומות מתקדמות באיטיות רבה, ונתקלות בהתנגדות רבה מצד המשתמשים.
שנית, וואטסאפ מוסיפה לבסס את מעמדה כ״אפליקציה של הכל״ – אפליקציה יחידה המאפשרת תקשורת, קניות, עסקים ובידור.