Whatsapp (ווטסאפ), האפליקציה שהבטיחה לא להציג פרסומות לעולם, בכל זאת תציג בקרוב פרסומות. עד כה האיום הזה היה בגדר שמועה, אך אתמול (יום ד') הוא אושר רשמית בידי כריס דניאלס, סגן נשיא פייסבוק (Facebook) כך מדווח אתר Outlook India.

"אנחנו הולכים לשים פרסומות בסטטוס. זו הולכת להיות ההכנסה העיקרית של החברה, כמו גם הזדמנות לעסקים להגיע לאנשים ב-WhatsApp", אמר דניאלס, העובד בפייסבוק מזה כשמונה שנים בתפקידים הקשורים לשיתופי פעולה עסקיים, לכתב האתר.

'סטטוס' הוא השם שהוענק במסגרת של WhatsApp לתכונה המוכרת יותר כ-'סיפורים' (Stories) ב-Facebook, ב-Messenger וב-Instagram, שאר האפליקציות של החברה. דניאלס לא מסר פרטים נוספים, אך יש להניח כי הפרסומות בסטטוס יעבדו באופן דומה ויציגו תמונות או סרטונים קצרים מטעם חברות, עם אפשרות ללחוץ על שם החברה כדי לפתוח מולה בשיחה או להחליק מעלה כדי לעבור לאתר שלה.

הבשורה הצליחה לעורר דיון סוער באתר הקהילות Reddit, כאשר רבים הציעו לעזוב את WhatsApp ולעבור לאפליקציות מתחרות. לעומתם אחרים הזכירו שאין אף אפליקציה אחרת שנהנית מהפופולאריות של WhatsApp, ולכן קשה יהיה לשכנע אנשים לעבור. ואכן, לפי Statista, לא נראה שיש אלטרנטיבה אמתית: האפליקציה מובילה את שוק המסרים עם 1.5 מיליארד משתמשים, במקום השני Messenger של פייסבוק (שגם בה יש פרסומות) עם 1.3 מיליארד, במקום השלישי WeChat עם כמיליארד, QQ Mobile במקום הרביעי עם 800 מיליון, ו-Skype בחמישי עם 300 מיליון משתמשים.