עיריית לוס אנג'לס הגישה בסוף השבוע תביעה נגד The Weather Channel, חברה שמפעילה אפליקציית מזג אוויר פופולרית, בטענה כי היא עוברת על החוק ומוכרת מידע פרטי על המשתמשים שלה, כך מדווח הניו-יורק טיימס.

The Weather Channel, שנרכשה לפני שלוש שנים בידי יבמ (IBM) מפעילה ערוץ טלוויזיה בשם זה ובמקביל גם אפליקציה שכבר זכתה ליותר מ-100 מיליון הורדות מ-Google Play, ונהנית מיותר מ-45 מיליון משתמשים פעילים בחודש נכון לאוגוסט 2018. לטענת פרקליטי העירייה האפליקציה אמנם מבקשת בזמן ההתקנה הרשאת לגישה למיקום המשתמש, כדי להציג בפניו את התחזית הרלוונטית, אך "שוכחת" לציין כי היא גם מוכרת את היסטוריית המיקומים  לחברות פרסום והשקעות.

בתביעה כתוב כי היא הוגשה בעקבות תחקיר של הניו-יורק טיימס מהחודש שעבר, שהצביע על כך שמידע מיקום שנאסף מטלפונים יכול לשמש למעקב אחר אנשים, ונתן כדוגמה את אפליקציית The Weather Channel ובקשת ההרשאה התמימה לכאורה שלה. אפליקציה נוספת שהוזכרה בתחקיר היתה WeatherBug, שלה יותר מ-10 מיליון הורדות, אך היא כן מציינת במהלך בקשת ההרשאה שהמידע אודות המיקום משמש גם לפרסום.

פרקליט עיריית לוס אנג'לס, מייקל פויר, טוען בתביעה כי ההתנהלות של האפליקציה מהווה "זיוף והטעיה", מה שנוגד את חוקי התחרות בקליפורניה. הוא דורש מהחברה לפצות את הלקוחות על התנהלותה בסכום של עד 2,500 דולר לכל הפרה. בשיחה עם הניו-יורק טיימס הוא הוסיף כי מכיוון שההתנהלות הזו מהווה הפרת חוק לא רק בקליפורניה, הוא מקווה שהתביעה שלו תהווה יריית פתיחה לתביעות וחקיקות בנושא בכל רחבי ארצות הברית.

קרא עוד:  חידוש באינסטגרם: תצוגת מילים לשירים בסיפורים

"The Weather Company תמיד נהגה בשקיפות לגבי השימוש שלה במידע מיקום. הגילויים הנאותים מספיקים לחלוטין ונגן עליהם במרץ. בעת אישור הרשאת המיקום לאפליקציה באייפון מופיע המשפט ייתכן גם שנשתף את מידע המיקום עם שותפים כפי שכתוב במדיניות הפרטיות שלנו", מסר דובר מטעם יבמ, וכנראה שאפשר לצפות להתפתחויות.