משתמשי Google Drive מדווחים שקבצים אחרונים שהועלו לענן האחסון של גוגל (Google) נעלמו לפתע, כאשר נראה כי הבעיה קשורה לאפליקציית המחשב Google Drive for Desktop לסנכרון הקבצים.
מדובר בבעיה מגמתית אך מצומצמת יחסית, שדיווחים ראשונים עליה הופיעו בפורומי התמיכה של גוגל החל מהשבוע שעבר. לפי הדברים, חלק ממשתמשים טוענים כי לא נרשם כל היסטוריית פעילות אחרי מאי 2023 והקבצים הנעלמים אינם מופיעים בפח המחזור. חלק אומרים שהם איבדו נתונים אחרונים ושינויים במבנה התיקיות ואצל חלק הבעיה רחבה יותר.
“יש כאן בעיה רצינית שצריך לטפל בדחיפות. ביצענו פנייה לשירות לקוחות וזה לא עזר עד היום”, אמר משתמש ב-Google Drive בשרשור התמיכה. “אני משלם תוספת מדי חודש כדי לאחסן קבצים בענן כדי שזה יהיה בטוח, אז זה שנראה שכל העבודה שלי אבדה”, פרסם משתמש אחר.
נכון לעכשיו אין סימנים המעידים כי מדובר בטעות של המשתמשים אלא בבעיה מערכתית שמנעה בשלב מסוים סנכרון נתונים בין המכשירים המקומיים ל-Google Drive. לחלק מהמשתמשים יש קבצים מקומיים שעשויים להכיל את הנתונים החסרים, אך לא קיימת דרך לשחזר את הנתונים שאבדו. גם תהליך השחזור שהוצע על ידי התמיכה לא הועיל.
מצוות התמיכה בפורום נכתב כי גוגל חוקרת את הבעיה. בינתיים, על פי הנאמר גוגל מציעה שלא לבצע שינויים בתיקיות של Google Drive.
מזכיר לי נוסטלגיה של סוכן גיבוי ומזוודה בווינדוס ישן. הצלחתי לשחזר דאז על ידי נקודת שחזור המערכת. שזה בעצם נקודות גיבוי היסטוריות אחת לתקופה.
להסלים? השגיאה במקור או שיש למילה עוד פירושים?
ד”א זה המקור “There is a serious issue here that needs to escalate urgently”
יותר מידי הסלמות לאחרונה