חברת מובילאיי, מקבוצת אינטל, ו-Udelv, חברה מגובת הון סיכון מעמק הסיליקון, הודיעו כי מערכת הנהיגה העצמית של מובילאיי – הנקראת MobileyeDrive – תפעיל את הדור הבא של רכבים אוטונומיים לשינוע סחורות (ADV) של Udelv, המכונים “טרנספורטר”. שתי החברות מתכננות לייצר יותר מ-35,000 יחידות של ה”טרנספורטר” שיופעלו על ידי טכנולוגיית מובילאיי עד שנת 2028, כשהפעילות המסחרית תחל כבר בשנת 2023. עסקה זו נחשבת לעסקה רחבת היקף הראשונה של מערכת נהיגה עצמית ומצביעה על כך שמערכת Mobileye Drive מוכנה לפריסה מסחרית, בפתרונות הכרוכים בשינוע אוטונומי של סחורות.
“שיתוף הפעולה שלנו עם Udelv הוא משמעותי מבחינת היקפו, היקפו ולוח הזמנים הקצר של הפריסה שלו, וממחיש את היכולת שלנו לספק מערכות Mobileye Drive לשימוש מסחרי כבר כעת ובנפח גדול”, אמר פרופ’ אמנון שעשוע, נשיא ומנכ”ל מובילאיי. “מגפת הקורונה האיצה את הביקוש לשינוע סחורות אוטונומי, ואנחנו שמחים לשתף פעולה עם Udelv כדי לענות על דרישה זו בטווח זמן קצר.”
דניאל לאורי (Daniel Laury), מנכ”ל ומייסד משותף של Udelv, אמר: “מובילאיי היא החברה היחידה בקנה מידה מסחרי, המספקת מערכת נהיגה עצמית מלאה שניתן לרכוש כיום. המוכנות של Mobileye Drive™, יחד עם כיסוי המפות העצום שלה שמכסה את צפון אמריקה, אירופה ואסיה, יאפשרו לנו להגביר את היקף הייצור והפריסה של ה”טרנספורטר” של Udelv ולהציע מהר מאוד את השירות שלנו בקנה מידה גדול לרשימת הלקוחות המתרחבת והולכת שלנו.”
משלוח למייל האחרון הוא ההיבט היקר ביותר של ההפצה, ומהווה 53% מעלות הסחורה הכוללת. במקביל, הצרכנים קונים יותר ויותר סחורות באינטרנט, דבר שצפוי להגדיל את נפח המשלוחים של הק”מ האחרון בעיר ב-75-80% עד שנת 2030, ויחייב גידול של 36% בכמות רכבי המשלוח. המחסור בנהגים מקשה על החברות לעמוד בקצב, ועל כן, מודל השירות כפי שמתקיים היום בשל לשיפור.
הלקוחות של Udelv מצפים שרכבי ה”טרנספורטר” ישפרו באופן דרמטי את היעילות של שירותי משלוח המייל האחרון והמייל האמצעי במגוון רחב של תחומים, החל ממוצרי מאפה וחלפים לרכב ועד מצרכי מזון וציוד רפואי.
Donlen, אחת החברות הגדולות בארה”ב לניהול ציים של רכב מסחרי, שנמצאת בחזית החדשנות והטכנולוגיה בתחום ניהול ציי רכב, ביצעה היום את ההזמנה המקדימה הראשונה ל-1,000 יחידות של ה”טרנספורטר”. הזמנה מקדימה זו נחשבת לגדולה ביותר עד כה של רכב שינוע אוטונומי.
“אנו נרגשים להיות הלקוח הראשון של ה”טרנספורטר” של Udelv”, אמר נשיא Donlen, טום קאלאהן (Tom Callahan). “השילוב של ה”טרנספורטר” בעל אפס פליטות המזהמים ומערכת ניהול המשלוחים האוטומטית של Udelv עם Mobileye Drive™ יאפשר הפחתה משמעותית של עלויות המשלוח, יהפוך את הכבישים שלנו לבטוחים יותר ויפחית את פליטות הפחמן ברחבי אמריקה.”
מערכת Mobileye Drive כוללת את הצ’יפ של מובילאיי EyeQ והינה מבוססת שבב (SoC). ה- Mobileye Drive™ בעלת יכולת מחשוב המשמשת לרמת אוטונומיה L4, חיישנים ותוכנה, פתרון המיפוי הייחודי של החברה, Road Experience Management™ REM ומדיניות נהיגה אוטונומית. Udelv תבצע את האינטגרציה עם מערכת ניהול המשלוחים שלה, Delivery Management System, כאשר מובילאיי תספק פיקוח טכני. מובילאיי תספק גם תמיכת תוכנה מקוונת לאורך כל חיי כלי הרכב.
רכבי ה”טרנספורטר” שיופעלו על ידי מערכות מובילאיי יוכלו לבצע נהיגה אוטונומית מלאה מנקודה לנקודה (דרגה אוטונומית 4). מערכת התפעול הטלמטית של Udelv תאפשר תמרון של כלי הרכב באזורי הקצה של המשימה, בחניונים, באזורי העמסה, מתחמי דירות ובכבישים פרטיים.
Udelv, המוכרת בתור יצרנית רכבי השינוע האוטונומיים (ADV) הראשונה בעולם, שביצעה את השינוע האוטונומי הראשון בתחילת 2018, ביצעה באופן חרישי ניסויי פריסה נרחבים עם לקוחות בתחומים שונים.
אחד מלקוחותיה הראשונים של Udelv, מייק אודל, נשיא ומנכ”ל חברת XL Parts and Marubeni Automotive Aftermarket Holdings, אמר: “שמנו את אמוננו בטכנולוגיה של Udelv לפני שנתיים ואנו שמחים לראות את ההתקדמות שהחברה עשתה בתקופה כל כך קצרה. XL Parts ממשיכה להיות מחויבת להרחבת השותפות שלה עם Udelv, ותהיה אחד הלקוחות הראשונים של ה”טרנספורטר”.
העסקה עם Udelv מקדמת את שאיפות ה-MaaS (ניידות כ-שירות) הגלובאליות של מובילאיי, ומתקפת את הגישה הטכנולוגית והעסקית של החברה. מובילאיי מתכננת לפרוס מערך הסעות אוטונומיות יחד עם Transdev ATS ו-Lohr Group, תחילה באירופה. מובילאיי גם מתכננת להתחיל להפעיל שירות הסעות אוטונומי בישראל בתחילת 2022.
"משלוח למייל האחרון הוא ההיבט היקר ביותר של ההפצה, ומהווה 53% מעלות הסחורה הכוללת" – צריך להיות מעלות ההפצה הכוללת.
כל הכבוד, כתבה מפורטת עם מושגים טכניים מתאימים