אפל (Apple) מסיימת גם את הרבעון השלישי של 2020 תוך שהיא מפגינה שליטה מרשימה בשוק האלקטרוניקה הלבישה בכלל, ואוזניות ה-TWS בפרט – כך לפי הנתונים המתפרסמים על ידי חברת מחקרי השוק קאונטרפוניט (Counterpoint).
לפי המספרים, הייתה אפל אחראית ל-29% מכלל המכירות בקטגוריית ה-TWS, ול-28% מקטגוריית השעונים החכמים. שתי הקטגוריות הללו מייצגות יחדיו כ-93% מהשוק, כך שכל שאר מוצרי האלקטרוניקה הלבישים – לרבות אוזניות בכל תצורה שאינה TWS – חולקים ביניהם את האחוזים הנותרים.
החברה הבאה האחרי אפל במכירות אוזניות נטולות חוטים היא שאומי (Xiaomi), עם 13% מהשוק. כל יתר החברות מסתפקות בנתונים חד ספרתיים, עם סמסונג (Samsung) ו-JBL שהגיעו כל אחת ל-5% מהמכירות, ג’אברה (Jabra) עם 3%, סוני (Sony) ורילמי (Realme) עם 2% כל אחת.
אולם להערכת האנליסטים של קאונטרפוינט, השנה הנוכחית צפויה להיות שנת צמיחה משמעותית לקטגוריה עם החזרה לחיים שגרתיים פחות או יותר, ואת עיקר הזינוק במכירות צפויות לרשום דווקא החברות המציעות אלטרנטיבות מוזלות. מחצית מהמותגים הגדולים של 2020 היו כאלו שהציעו מוצרים במחירים של פחות מ-50 דולרים ואף פחות מ-20 דולרים”, מצוין בדוח, לצד ציון שמה המפורש של רילמי כמותג שעשוי השנה לבצע את הזינוק הגדול ביותר הן בתחום אוזניות ה-TWS והן בקטגוריית השעונים החכמים.