לפני כשבוע נאלצה הרשת החברתית טוויטר (Twitter) לחסום את האפשרות לרכישת מנוי פרימיום, Twiiter Blue, תחילה למשתמשים חדשים ואז לכלל המשתמשים באתר. כעת טוען אילון מאסק, המנכ״ל והבעלים הטרי, כי ב-29 בנובמבר שוב ניתן יהיה ליהרשם לשירות, לאחר שיוודא כי הוא ״יציב כמו סלע״.
כזכור הבעיה המרכזית שהובילה להשבתת מנוי הפרימיום הייתה העובדה כי כל מנוי משלם זכה לסימול של ‘וי כחול’ לצד שמו, סימול שהיה שמור בעבר לחשבונות שזהותם אומתה באופן ישיר בידי טוויטר. מכירתו של סמל האימות המוכר לכל דורש תמורת 7.99 דולרים גרמה לכאוס במסגרתו הוקמו אלפי חשבונות מזויפים המתיימרים לייצג חברות מסחריות, סלבריטאים וגם את מאסק עצמו.
לא ברור כיצד בדיוק סבורים בטוויטר כי עד ה-29 בנובמבר בעיה זו תיפתר, במיוחד מאחר ובמהלך הימים האחרונים פיטרה החברה עוד כמה אלפי עובדים – הפעם עובדי קבלן שתפקידם העיקרי היה פיקוח על תוכן. בפוסט נפרד הבהיר מאסק כי מעתה חשבונות מאומתים שיחליפו את שמם לא יזכו לסימון הכחול לפני שיבדקו באופן פרטני, אולם מדיניות זו לא תעזור במקרה של יצירת חשבונות חדשים, וכאמור תהליך הבדיקה עשוי להמשך זמן רב מאחר והחברה בחרה לפטר חלק ניכר מצוות הפיקוח והמדיניות שלה.
במקביל, נרשמת חוסר שביעות רצון בולטת מצד המפרסמים, כאשר חלק מהסוכנויות המובילות ממליצות ללקוחותיהן באופן אקטיבי שלא לפרסם בטוויטר. מטרתו המוצהרת של מאסק היא להסתמך מעט ככל האפשר על הכנסות מפרסום לצורך קיומה של טוויטר, אולם לא ברור כמה החברה קרובה להשגת יעד זה.