אפל (Apple) וגוגל (Google) הכריזו על בחירותיהן לאפליקציות ולמשחקים הטובים של שנת 2023. בשתי החברות משתדלים, כרגיל, לחלק את הבחירות בין שמות גדולות ואפליקציות שכבר עתה נהנות מפופולריות רבה, ובין מוצרים המגיעים מצוותים קטנים יחסית, וכעת יוכלו ליהנות מחשיפה רבה יותר.
באפל בחרו ב-AllTrails (הזמינה גם באנדרואיד), אפליקציה המציעה מאות אלפי מסלולי טיול ברחבי העולם, כאפליקציית השנה ל-iPhone. ב-iPad נבחרה אפליקציית האיפור Pret-a-Makeup, ואילו עבורי שעוני ה-Apple Watch החליטה החברה להמליץ על אפליקציית הכושר SmartGym.
משחק השנה של אפל למכשירי iPhone הוא Honkai: Star Rail הפופולרי (זמין גם באנדרואיד), ואילו ל-iPad נבחר Lost in Play, משחק הרפתקאות ופאזלים ייחודי שמתאים גם לילדים. באפל מציינים גם את ״טרנד השנה״, שהוא כמובן שילוב יכולות בינה מלאכותית ליצירת תוכן באפליקציות שונות. רשימת הזוכים המלאה מופיעה באתר החברה.
בגוגל מכתירים את Imprint: Learn Visually, המציעה קורסים במאות נושאים אקדמיים שונים, כאפליקציית השנה (הזמינה גם ב-iOS). למשחק השנה בחירתה של גוגל זהה לזו של אפל: Honkai Star Rail.
גוגל מקדישה קטגוריה ייעודית לאפליקציות המיועדות הן למכשירי טלפון חכמים והן לטאבלטים, והזוכה בה השנה היא ספוטיפיי (Spotify). יש גם מצעד מקביל המוקדש ל״בחירת הקהל״, ושם התוצאות שונות מעט: אפליקציה השנה לפי דעת המשתמשים היא ChatGPT, ואילו משחק השנה הוא Monopoly Go.