לאחר תקופה ארוכה למדי של צמיחה בקצב חסר תקדים רושמת טיקטוק (TikTok) האטה מסוימת, בעיקר בקרב משתמשים בני 18 ומעלה שלפי הנתונים החלו לעזוב את האפליקציה. בעקבות זאת עומדת החברה להציג לפי הדיווחים מספר שינויים שמטרתם לעודד יוצרי תוכן להעלות סרטונים איכותיים שיוכלו לעניין גם קהל מבוגר יותר.
תחילה, מתכננת טיקטוק לאפשר ליוצרים המעוניינים בכך להעלות תכנים מסוימים כתכני ‘פרמיום’ המחייבים תשלום דמי מנוי חודשיים. אינסטגרם (Instagram) כבר השיקה שירות שכזה בתחילת השנה הקודמת, וכבר אז טענו בטיקטוק כי בכוונתם להציע אפשרות דומה. כעת, כך נראה, היא כבר קרובה להשקה.
בנוסף לכך, מתכננת החברה לשתף ברווחיה באופן ישיר עם יוצרי התוכן. טיקטוק אומנם כבר הכריזה על מיזמים דומים בעבר, לרבות קרן בשווי של מיליארד דולרים לעידוד יוצרי התוכן, אולם גם החשבונות הפופולריים יותר באפליקציה לא זכו להכנסות של יותר מכמה דולרים ביום הודות לקרן זו.
הפעם, כך נראה, תשיק טיקטוק תכנית תגמולים המיועדת רק לחשבונות בעלי 100,000 עוקבים ומעלה, אולם חלוקת הרווחים תהיה משמעותית יותר. כמו כן, תרשם העדפה ברורה ליוצרי סרטונים ארוכים יותר, הקרובים לאורך המקסימלי שאותו האפליקציה מאפשרת להעלות – עשר דקות.