פלטפורמת הבית החכם של אפל (Apple), הומקיט (Homekit), סובלת מתקלה שעשויה לגרום למכשיר iPhone להתקע ולהפעיל עצמו מחדש שוב ושוב לצמיתות. זאת ועוד, גם אם המשתמש מצליח לבצע התקנה מחודשת של מערכת ההפעלה, התקלה תחזור על עצמה מייד לאחר החיבור לחשבון ה-iCloud וסנכרון מחדש של האביזרים החכמים הקיימים בבית.
שורש התקלה, שדווחה על ידי חוקר האבטחה טרוור ספינולס (Trevor Spinolas), היא חוסר היכולת של Homekit להתמודד עם אביזרי בית חכם בעלי שם ארוך במיוחד של כ-500,000 תווים. בהחלט לא נראה סביר כי מוצר מסחרי אמיתי יוגדר על ידי שם ארוך כל כך, אך תוקף פוטנציאלי עשוי ליצור רישום שכזה ואז לשתף אותו עם משתמשים בהם הוא מעוניין לפגוע. די בכך שאותם משתמשים יקבלו את ההזמנה ויצטרפו ל״בית״ שנוצר עבורם על מנת להשבית את המכשיר.
התקלה קיימת לפחות מאז גרסה 14.7 של מערכת ההפעלה iOS, אך לא תוקנה גם במהדורה העדכנית ביותר, iOS 15.2. זאת, למרות שדווחה לאפל במקור לפני חודשים רבים. ספינולס אף טוען כי ההיענות של אפל לדיווח הייתה איטית מאוד, וגם לאחר שנציגי החברה אישרו בפניו את קיומה של התקלה, הם לא עשו כמעט דבר מלבד בקשה שלא לפרסם פרטים אודותיה בפומבי עד תחילת שנת 2022.
גם עתה, לאחר הפרסום, בחרה אפל שלא להתייחס אליו באופן רשמי, או להודיע מתי בדיוק יוכלו משתמשי iOS לצפות לתיקון. בינתיים ההמלצה היא להתעלם מהזמנות צירוף לבתים (Homes), אלא אם ההזמנה מגיעה בתזמון ומכתובת ידועה וצפויה.