שוק הטאבלטים לא נמלט מהירידות שמאפיינות את כל מרחבי שוק המחשוב והסלולר. לפי דיווח של אתר שרשרת הייצור דיגיטיימס (DigiTimes), ברבעון הראשון של 2023 יימכרו מתחת ל-30 מיליון יחידות, הרמה הנמוכה ביותר מאז הרבעון השני של 2020 – וזאת אחרי שנתיים מוצלחות במכירות, בדומה לשוק המחשבים הניידים, בעקבות סגרי תקופת הקורונה.
הירידה הגדולה הזו מגיעה אחרי שברבעון הרביעי של 2022, הרבעון הקודם, נרשמה ירידה של 7.7% במכירות הכוללות של הטאבלטים לעומת הרבעון לפניו. בדיגיטיימס מסבירים כדי הדבר מביא לידי ביטוי את המצב בשוק בו הצרכנים מכווצים את ההוצאות שלהם, ורוכשים הרבה פחות דברים שהם אינם חייבים – וטאבלט ברוב המקרים מוגדר כמכשיר שאינו חיוני.
המכירות של ה-iPad לסוגיו, דרך אגב, דווקא עלו ברבעון הקודם, אבל זו רמה שנמוכה בהרבה מהציפיות של אפל (Apple). לעומת זאת המכירות של שאר החברות ירדו ב-10%.
אולי בעקבות זאת אפל הורידה את צפי המכירות שלה, וכמו לנובו (Lenovo), אמזון (Amazon) ואחרות, היא הורידה את כמות ההזמנות מהספקיות השונות בשרשרת הייצור שלה, ולא רק לרבעון הנוכחי. אמזון, דרך אגב, הקטינה מאוד את הייצור שלה כבר ברבעון הקודם.