אחרי ההתאוששות ב-2020 שוק הטאבלטים הצליח לטפס עוד קצת למעלה גם ב-2021. לפי הדיווח של חברת מחקרי השוק IDC נרשמה עליה של 3.2% במונחים של שנה לשנה כשלהוציא וואווי (Huawei) המתרסקת, בדיוק כמו בשוק הטלפונים, כל שאר ארבע השחקניות הגדולות רשמו עלייה, חלקן אף נאה מאוד, גם הודות לנתח השוק שפינתה היצרנית המוחרמת.
העלייה הושגה למרות שברבעון הרביעי של 2021, במונחים של שנה לשנה, השוק רשם ירידה גדולה מאוד באופן יחסי של 11.9% אל כ-46 מיליון יחידות כשלא רק וואווי התרסקה ברבעון הזה: סמסונג (Samsung) ירידה ברבעון הזה ב-21.6% ולנובו (Lenovo) ב-25.4%. גם אפל ירדה, אבל ‘רק’ ב-8.6% כך שנתח השוק שלה גדל.
חברה | משלוחים 2021 | נתח שוק 2021 | משלוחים 2020 | נתח שוק 2020 | צמיחה ב-% |
1. אפל | 57.8 | 34.2% | 53.3 | 32.6% | 8.4% |
2. סמסונג | 30.9 | 18.3% | 29.7 | 18.2% | 3.8% |
3. לנובו | 17.7 | 10.5% | 14.8 | 9.1% | 19.2% |
4. אמזון | 16.1 | 9.5% | 14.0 | 8.6% | 15.1% |
5. וואווי* | 9.7 | 5.7% | 14.3 | 8.7% | -32.1% |
אחרות | 36.7 | 21.7% | 37.4 | 22.8% | -1.8% |
סך הכל | 168.8 | 100.0% | 163.5 | 100.0% | 3.2% |
אבל כאמור בסך הכל 2021 הייתה שנה לא רעה ליצרניות הטאבלטים כשאפל היא הנהנית העיקרית מהיעלמותה של וואווי עם עלייה של נתח השוק מ-32.6% ב-2020 ל-34.2% בנתח השוק של 2021 ועם מכירות של כ-58 מיליון טאבלטים.
לנובו זינקה במונחים שנתיים בלא פחות מ-19.2%, וזאת כאמור גם אחרי ירידה חזקה ברבעון הרביעי של השנה הקודמת. היא מכרה 17.7 מיליון טאבלטים ונתח השוק שלה הפך לדו ספרתי כשעלה מ-9.1% ל-10.5% ב-2021.
עם זאת היא עדיין לא מספקת תחרות של ממש לא לאפל וגם לא לסמסונג שבמקום השני. היא אמנם עלתה ב-3.8% בלבד, אבל עדיין מכרה כ-31 מיליון טאבלטים ב-2021 ונתח השוק שלה עומד על 18.3%.