מגפת הקורונה הייתה טובה גם לשוק הטאבלטים, כך מדווחת חברת מחקרי השוק קאונטר פוינט (Counterpoint). לפי החברה השוק צמח ב-2020 ב-19%, והמגמה נמשכה גם לרבעון הראשון של השנה הנוכחית בה נרשם גידול של 53% במונחים של שנה לשנה, אם כי ירידה של 22% מול המכירות ברבעון האחרון של 2020.
לפי הנתונים של קאונטרפוינט סמסונג (Samsung) ואפל (Apple) היו יחסית אגרסיביות במהלך התקופה הזו עם קידום של דגמים חדשים, והן כנראה ימשיכו בכך גם עד סוף 2021 לפחות. זה בא לידי ביטוי בגידול מסיבי למדי בנתחי השוק שלהם ברבעון הנוכחי.
אפל מכרה ב-2020 יותר מ-33% יותר מכשירי iPad לעומת 2019, והיא ממשיכה להוביל את השוק בבטחה עם גידול מ-30% ל-37% בנתח השוק של הרבעון הראשון ב-2021. סמסונג צמחה מ-16% ל-20%, ואפילו לנובו (Lenovo) עלהת מ-5% ל-9%, והכל על חשבון וואווי (Huawei) שהולכת ונעלמת גם בשוק הזה, ועל חשבון היצרניות הסיניות הקטנות שסובלות יותר מהגדולות ממחסור בשבבים.
“ה-M1 iPad Pro שהושק לאחרונה טומן בחובו שינויים גדולים בהשוואה לדגמים הקודמים. התגובה הראשונית ש הצרכנים הייתה חיובית ביותר. אולם אפל בבעיה כעת בגלל מגבלות שרשרת האספקה כמו מחסור בשבבים ובעיות ייצור הקשורות לפאנל Liquid Retina XDR. אבל אנו מצפים כי משלוחי ה-M1 iPad Pro ימריאו ברבעון השלישי שההיצע יתייצב. צמיחה זו תישמר ברבעון הרביעי, בהתאמה לאפקט שיא העונה”, אמרה ליז לי, מערוכת המחקר עבור קאונטר פוינט.