ספוטיפיי (Spotify) פרסמה בסוף השבוע את הדוחות הרבעוניים שלה ושם עולה כי לחברה יש כבר מעל 195 מיליון מנויים משלמים. זה 7 מיליון יותר מנויים מאשר בסוף רבעון שעבר, מה שאומר כי החברה תצליח להיות הראשונה לחצות את רף ה-200 מיליון מנויים המשלמים כבר עד סוף השנה.
מדובר במספר כפול מזה של Apple Music וכשמדברים על כלל המנויים גם אלה שלא משלמים יש לה 456 מיליון משתמשים בסך הכל. למרות הנתונים המרשימים זה לא ממש עזר לה והיא רשמה ירידה קלה ברווח הגולמי, כשהיא טוענת שהסיבה לכך היא התאמה לא נכונה להתחייבויות קודמות של בעלי זכויות היוצרים.
עוד חושפת החברה כי כיום בשירות יש מעל 4.7 מיליון פודקאסטים להאזנה חופשית, עם זאת בניסיון של החברה להיכנס לתחום הספרים הקוליים (Audiobook) היא נתקלה במחסום – כחודש בלבד לאחר שהשיקה את השירות החדש בארה”ב היא נאלצה להסירו. הסיבה היא אפל (Apple) והמדיניות שלה על תהליך הרכישה בתוך האפליקציה.
כאשר ספוטיפיי השיקה את האפשרות המשתמשים יכלו לרכוש את הכותר הרצוי בלחיצה על כפתור, השולח להם קישור למייל לתשלום דרך אתר אינטרנט חיצוני. ברגע שהסתיים תהליך המכירה הכותר הופך לזמין עבור המשתמש בתוך האפליקציה – וזה נוגד את הכללים של אפל הדורשת כי כל רכישה בתוך האפליקציה תתבצע דרך מערכת התשלום שלה עליה היא גובה עמלה של 30%.
הניסיון של ספוטיפיי לחמוק מהעמלה לא צלח ואפל מצידה לא אפשרה לה לעדכן את האפליקציה. ככל הנראה לספוטיפיי לא נותר ברירה אלא לשלב את מערכת התשלומים שלה כדי לא להסתכן בהסרת האפליקציה מהחנות. גם למטא (Meta) יש עניין דומה מול אפל שהוסיפה דרישה חדשה כי כל רכישה של עסקת קידום לפוסטים ברשת חברתית תעבור דרך מערכת התשלומים.
הבעיה שלי עם Spotify שהם מנסים לדחוף לי פודקאסטים ואני לא רוצה לשמוע פודקאסטים דרך האפליקציה שלהם.
למה אני לא יכול להסיר את האפשרות הזאת? בתור שירות מוסיקה אני חושב ש Spotify הוא שירות מצוין
לדעתי זה דווקא מאוד נח שאפשר באותה האפליקציה לשמוע מוסיקה ופודקאסטים.
על כל דבר אפל גוזרים כסף, משימוש בכבל לייטנינג שלהם ועד אילוץ לעבור דרך מערכת התשלומים שלכם כדי לסחוט עוד כסף תוך איום שאם זה לא יקרה האפליקציה תוסר מחנות האפליקציות, ואין אפשרות אחרת מלבד החנות שלהם. ואז כולם מתפלאים שאפל היא חברה בשווי מילארד דולר. כן, מעניין מאוד למה…
טריליון* וזה 2.5 טריליון, וזכותם