ספוטיפיי (Spotify) פרסמה את הדו”ח הרבעוני שלה, לרבעון הרביעי של 2023, והיא מציגה מספרים גבוהים מתמיד בהיבט של מספר המשתמשים. למעשה, לראשונה מציינת החברה מספר משתמשים ממוצע חודשי שגבוה מ-600 מיליון, וליתר דיוק מדובר בשיא של 602 מיליון. מספר זה מציין עלייה של 23% במונחים של שנה לשנה, ועלייה של 5% במונחים של רבעון לרבעון.
המספר הזה כולל גם את השיא של כל הזמנים של משתמשים משלמים עם 236 מיליון, וזאת לעומת 226 מיליון משתמשים משלמים ברבעון הרביעי של 205 מיליון משתמשים ברבעון הרביעי של 2022 – עלייה של 15%. ההפרש הוא כמובן משתמשי החינם ששומעים מודעות בין השירים ולא מקבלים גישה לרוב התכונות שמציעה האפליקציה לאלו שמשלמים – מהעברת שיר אחורה, ועד שמיעת אלבום מהתחלה ועד הסוף, לפי הסדר. הצמיחה העיקרית של החברה הגיעה מדרום אמריקה, דרך אגב.
ההכנסות העיקריות של החברה הן ממשתמשים משלמים ולא ממודעות, כשההפרש הוא בערך פי שש – 3.17 מיליארד אירו לעומת כ-500 מיליון אירו – אבל למרות זאת החברה סיימה את הרבעון בהפסד תפעולי של כ-75 מיליון אירו.
הצפי של החברה הוא לסיים את הרבעון הראשון של 2024 עם עוד עלייה במספר המשתמשים הממוצע, עד ל-618 מיליון משתמשים בחודש, ולעלייה של עוד 3 מיליון במספר המשתמשים המשלמים.
טידל שמים את ספוטיפיי בכיס מבחינת איכות.