דון מסה, סגן נשיא לשיווק בסוני (Sony), הבטיח בראיון ל-Digital Trends במהלך CES כי החברה עומדת להכריז על מוצרים חדשים במהלך תערוכת MWC בחודש הבא. הוא התחייב, למעשה, כי החברה מתכוונת להילחם 'עד הסוף' במטרה לחזור ולהשיג נתח משמעותי בשוק הסלולר.

"מה שנציג שם יהיה צעד ראשון שיראה את הדרך שבה אנו הולכים. עברנו שינויים רבים, שנגעו בכל רכיב בעסקים שלנו", הוא אמר.

מסה אמנם לא פירט מה החברה עומדת להציג, אך כן נתן רמז עבר למה לא צריך לצפות. "נשארנו עם ה-Compact זמן רב, בזכות קלות השימוש. תמיד יש מקום לגדלים שונים, אבל כיום אנשים רוצים שטח פנים גדול בהרבה לתוכן שלהם", הוא אמר ובהחלט ניתן להבין מכך שהחברה לא מתכוונת יותר לייצר גרסה מוקטנת למכשירי הדגל שלה.

מסה הזכיר כי החברה מינתה לאחרונה לאחראי האסטרטגיה שלה את קימיו מאקי, שמגיע מחטיבת המצלמות המצליחה של סוני, והוסיף כי "אנחנו מקווים להביא חוויית צילום טובה בהרבה".

אבל אי ההתבלטות במבחני הצילום אינה הסיבה לדעיכתה של סוני בשוק הסלולר. למעשה, החברה יכולה להאשים רק את עצמה. מאז הפרידה מאריקסון (Ericsson) בשלהי 2011 היא התייחסה לטלפונים כאל מוצר נלווה אבל הכרחי לטלוויזיות ולאוזניות שלה, ועתה מבטיחה החברה עם קרבה גדולה יותר בין המכשיר והתוכן.

דווקא השותפות הוותיקה עם אריקסון כנראה פחות חשובה עתה לחברה: לגבי דור חמישי, טכנולוגיה שאריקסון מקדמת במלוא המרץ, אמר מסה כי החברה מהססת להיכנס אליו. "דור חמישי הוא אתגר. אנשים מסוימים אולי נמנעים מרכישת מכשיר חדש בציפייה לדור חמישי, אך איננו רוצים לרתום את העגלה לפני הסוסים – החוויה צריכה להיות טובה", הוא טען.