קונסולות PlayStation (פלייסטיישן) עשויות לתמוך בעתיד בשימוש בחפצים יומיומיים כבקרי משחק. כך נחשף בפטנט שהוגש על ידי סוני (Sony) בקיץ שעבר, פורסם לפני חודש באתר משרד רישום הפטנטים האמריקאי ונחשף השבוע באתר GamesIndustry.biz.
הפטנט מתאר את מה שסוני קוראת לו “מערכת ושיטה לייצור קלט משתמש עבור משחק וידאו”, כזו שתאפשר להפוך כל חפץ דומם לבקר משחקים.
לפי התיאור, המערכת תתבסס על סריקה של חפצים באמצעות מצלמה שמחוברת לקונסולה – החברה מזכירה את PlayStation Eye ואת PS Camera, מצלמת יישומי המציאות הרבודה והמדומה של החברה. באמצעות זיהוי של צורת החפץ ואופן אחיזתו על ידי השחקן, ניתן יהיה להשתמש בו כבקר משחק.
לצורך דוגמה הציגה סוני שימוש בבננה, שהקימור הלא-סימטרי שלה מאפשר זיהוי קל למדי של אופן האחיזה: סיבוב כמו הגה של רכב, הטיה כמו מוט היגוי של מטוס, ואפילו לחיצה על כפתורים וירטואליים הממוקמים על הבננה ומוצגים בגרסה הווירטואלית שלה המופיעה במשחק, על מסך הטלוויזיה או במשקפי מציאות רבודה/מדומה המחוברים לקונסולה. במקביל המדגישה החברה כי מכיוון שלא מדובר במכשיר אלא בחפץ דומם ניתן להשתמש גם ביותר מאחד, לדוגמה שני תפוזים אחד בכל יד, כאשר סיבוב שלהם אחד ביחס לשני וביחס לחלל יכול לשמש כאמצעי שליטה.
בפטנט מוזכרים חפצים שאינם מאירים ואינם חשמליים, אך החברה מציינת כי האזכורים הללו מיועדים רק להדגיש כי המערכת אינה מתבססת על שימוש ברכיבים תואמים, בניגוד למערכות קודמות שלה.
“בעוד שאביזרים היקפיים מעשירים את חוויית המשחק, המורכבות הטכנית – ולכן גם העלות – המקושרת עם מכשירים כאלה עשויה לשמש לעתים קרובות כמחסום כניסה. רצוי שהמשתמשים יוכלו להשתמש במכשיר בר-השגה, פשוט ולא חשמלי כבקר למשחקי וידאו”, נכתב בפטנט.
מעניין לציין כי השימוש דווקא בבננות כבקרי משחק אינו כה חדש: כבר מספר שנים שמיזם MakeyMakey (“מֵייקי מֵייקי”) של שני בוגרי המכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס (MIT) מציע ערכה להפיכת כל חפץ בעל מוליכות חשמלית לאמצעי שליטה על מחשב, כאשר אחד החפצים הבולטים בהדגמות הפרויקט הוא בננה, לצד ירקות נוספים ואף דליי מים.
go bananas