בעת ההכרזה על המחיר ותאריך ההשקה של קונסולת ה-PlayStation 5, סוני (Sony) לא נקבה במועד מדויק לפתיחת ההזמנה המוקדמת, ולמרות שהבטיחה בעבר כי הם לא תפתיע את הצרכנים – שוב הבלאגן חוגג.
בזמן שאת תחילת המכירה המוקדמת אמרה סוני כי תודיע מבעוד מועד, בפועל, היא צייצה זאת רק בחשבונות החברתיות ואף הציבה לכך חלון זמן קצר, ושם צויין כי ההזמנה תיפתח כיממה לאחר האירוע. הדבר גרם לבלבול בקרב הצרכנים ורשתות קמעונאות, שחלקן אף פתחו את אפשרות ההזמנה המוקדמת מוקדם מן הצפוי, דבר שהוביל לתגובת שרשרת של רשתות נוספות והתנפלות צרכנים על המלאי המצומצם ממילא.
בעקבות כך, באופן שלא אופייני לסוני שיחררו בחברה התנצלות על כל נושא ההזמנות המוקדמות: “בואו נהיה כנים: תהליך ההזמנה מראש של PlayStation 5 יכול להיות הרבה יותר חלק. אנו באמת מתנצלים על כך” כך נכתב בחשבון הטוויטר של החברה.
בנוסף ציינו כי בימים הקרובים צפוי להגיע אל החנויות מלאי נוסף עבור ההשקה וכן שבחברה מתכוונים לשחרר עוד מלאי של קונסולות לקראת סוף השנה.
ומה בארץ?
בישראל ישפאר, היבואנית הרשמית של מוצרי סוני בישראל, ציינו בדף הרשמי של פלייסטיישן ישראל כי ההזמנה המוקדמת תיפתח ב-1 באוקטובר ושקונסולת ה-PlayStation 5 תוצע לרכשיה במחיר של 2449 ו-1999 שקלים, עבור הקונסולה עם כונן הדיסקים וזו ללא הכונן, בהתאמה.
קונסולת ה-PlayStation 5 צפוייה להגיע לחנויות בישראל ב-19 בנובמבר, ביחד עם ההשקה האירופית.
מפתיע שאתם נופלים בפח. זו טקטיקה שיווקית שחוקה שמטרתה לייצר תחושה של בהילות ושל מחסור, כך שאנשים יעוטו ויזמינו בכל פעם ששוב יתאפשר.
ממש מזעזע. לסגור את סוני ולשלוח את העובדים לחל"ת. חצופים…