האפליקציה החברתית סנאפצ’ט (Snapchat) החלה להציע למשתמשים פילטרים (קישוטים וסלוגנים שונים ה-״מודבקים״ על גבי הצילומים) לפי זיהוי אוטומטי של מקומות ואובייקטים. לדוגמא, במידה והאפליקציה מזהה אוכל בצילום, היא תציע פילטר הכולל את הסלוגנים Get in my belly (״כנס לי לבטן״) או What diet? (״איזו דיאטה?״).
המערכת מסוגלת לזהות גם חיות מחמד ויעדי נופש שונים. ב-Snap, החברה האחראית לפיתוח האפליקציה, נמנעים בשלב זה מפרסום רשימת האובייקטים המלאה, כנראה מתוך כוונה לעודד את המשתמשים להתנסות ולמצוא אותם בכוחות עצמם (וכמובן – לשתף לחברים).
מערכת זיהוי האובייקטים עתידה להשתלב בעתיד בהצעות המסחריות אותן מציעה Snap לנותני חסות המעוניינים בחשיפה דרך האפליקציה. שורת פטנטים אותם רשמה החברה כבר בשנה שעברה מתארת מצב שבו נותן חסות רוכש לעצמו קישור אוטומטי לאובייקט כלשהו. לדוגמא, יצרנית משקאות קלים תוכל לרכוש לעצמה פילטר שישויך באופן אוטומטי לכל תמונה שבה מופיע בקבוק שתייה.
בנוסף, עומדת האפליקציה בפני שינוי עיצוב משמעותי, שלטענת החברה יהפוך אותה לנגישה יותר לקהל הרחב ויסייע למשתמשים חדשים להבין כיצד משתמשים בה. כל זאת הוא חלק ממאבקה של Snapchat להישאר רלוונטית לנוכח התחרות הגואה, בייחוד מצד פייסבוק (Facebook) והאפליקציות הפופולריות שלה, מסנג׳ר (Messenger) ואינסטגרם (Instagram).