שוק המחשוב הלביש, ובראשו השעונים החכמים, בדעיכה? לא לפי חברת המחקר IDC שפרסמה דו”ח על מצבו של השוק שרבים הכריזו עליו כגוסס. לטענתה הוא הולך להתאושש ואף לגדול במהלך חמש השנים הבאות, ובשיעור יחסית גבוה.
החברה צופה כי במהלך השנה הנוכחית, 2018, צפויים להימכר 132.9 מיליון מכשירים, מספר שבפני עצמו מספר על עליה של 15.1% לעומת השנה שעברה. בשנת 2022 מספר היחידות שיימכרו כבר צפוי להגיע ל-219.5 מיליון.
לפי IDC ב-2018 המכשירים שעדיין יהיו הנמכרים ביותר בתחום יהיו השעונים החכמים, כשבראשם Apple Watch של אפל (Apple), שעונים הבסיסיים וצמידי כושר. שאר האביזרים כמו אוזניות חכמות או פריטי לבוש חכמים כמו כפתורים, ביגוד וחפתים מהווים רק כ-4% מהשוק, אך גם הם עומדים להגדיל את נפח המכירות שלהם.
עם זאת במהלך השנים הבאות מעמדם של צמידי הכושר יילך ויפחת לטובת השעונים החכמים – “הצרכן יחל סוף סוף להבין ולדרוש את מה שמציעים השעונים החכמים. כרגע, אביזרי הכושר מובילים אבל התשלומים האלקטרוניים וההודעות המיידיות בשעון יתפסו תאוצה, יחד עם הזרמת מוזיקה וזאת הודות לשילוב רשת 5G בשעונים במהלך שנת 2019, ותוספת של חיישני בריאות. קישוריות סלולרית היא המרכיב העיקר בהצלחתם של השעונים החכמים”, מסרה החברה.