אפל (Apple) מסיימת את הרבעון השלישי של שנת 2021 כאשר היא עדיין היצרנית הגדולה ביותר בתחום השעונים החכמים, אולם לראשונה מזה זמן רב נתח השוק שלה הצטמצם. לפי הנתונים שפורסמו על ידי חברת המחקר CounterPoint, סמסונג (Samsung) רושמת זינוק נאה, ומצמצמת באופן משמעותי את הפער בינה ובין אפל.
לפי הנתונים, נתח השוק של אפל בתחום השעונים החכמים עמד ברבעון האחרון על 21.8 אחוזים, זאת לעומת 28 אחוזים ברבעון המקביל בשנת 2020. סמסונג, לעומת זאת, מחזיקה כעת ב-14.4 אחוזים, לעומת 9.9 אחוזים בלבד ב-2020. Amazfit הצליחה לשמור על נתח שוק כמעט זהה (5.8 אחוזים לעומת 5.4 בשנה הקודמת), ואילו וואווי (Huawei) רושמת נסיגה מ-13.6 אחוזים ב-2020, ל-5 אחוזים בלבד ברבעון השלישי של 2021.
השוק כולו צמח במהלך שנה זו ב-16 אחוזים. מאחר וקשה להאמין כי סמסונג הצליחה לשכנע בעלי iPhone רבים לרכוש שעון מתוצרתה, הרי שנותר להסיק כי רוב הצמיחה בשוק נרשמה הודות למאמציה של סמסונג בתחום, בעוד שאצל אפל נרשם קיפאון מסוים – אולי בעקבות ה-Apple Watch Series 7 שלא הביא עמו חידושים מסעירים.
מגמה זו בהחלט עשויה להמשך, היות וסמסונג משקיעה לצד גוגל בפלטפורמת Wear OS 3 החדשה שהושקה ב-Galaxy Watch 4 [סקירה]. זו צפויה להגיע בשנה הבאה גם לדגמים נוספים של יצרניות כדוגמת פוסיל (Fossil) ומובוי (Mobvoi), כך שהתחרות בתחום צפויה רק להתעצם.