בחברת סקרי השוק קאונטרפוינט (Counterpoint) מסכמים את הרבעון השלישי של שנת 2022 בשוק השעונים החכמים, והמספרים מעידים על צמיחה ממנה נהנות כמעט כל היצרניות בתחום. בהשוואה לשנה הקודמת גדל השוק כולו ביותר מ-30%. חלק לא מבוטל מהגידול מגיע ממדינה אחת – הודו – בה המכירות זינקו בלא פחות מ-171%. למעשה הודו הפכה לשוק הגדול ביותר בעולם לשעונים חכמים.
מותג הודי שכמעט ולא מוכר במערב, Noise, הוא המחולל העיקרי לזינוק הזה, ובהתאם ניצב כעת במקום השלישי בטבלה העולמית. סמסונג (Samsung) שומרת על המקום השני, אולם עיקר הגידול של Noise בהודו נרשם על חשבונה. נתח השוק העולמי של סמסונג ירד לפי כן ב-3% ל-22.3%, וכעת היא קרובה ליצרניות הקטנות יותר מאשר לאפל (Apple) שמוסיפה להיות דומיננטית בתחום עם נתק שוק של 50.6%.
נתון מעניין נוסף שאליו מתייחסים בקאונטרפוינט הוא מחירם הממוצע של שעונים חכמים מתוצרת כל מותג. נהוג לחשוב כי אפל היא היצרנית היקרה בתחום, אולם לפי הנתונים דווקא גרמין (Garmin), המכוונת באופן כמעט בלעדי לשוק הספורט המקצועי, היא זו שנהנית מרף המחיר הממוצע הגבוה בשוק – 365 דולרים. נתון זה מאפשר לגרמין להציג צמיחה של כ-11% ברווחים, למרות שכמות שעוני המותג שנמכרו ברבעון האחרון נותרה כמעט זהה בהשוואה לשנה הקודמת.
בקאונטרפוינט רואים לפיכך את עיקר הצמיחה בשוק מגיעה בשני כיוונים: האחד, גידול מהיר מאוד במכירות במדינות בעלות כלכלות מתפתחות כגון סין והודו, שמאמצות כעת את הטכנולוגיה הודות ליצרנים מקומיים זולים. מנגד, המותגים המערביים הוותיקים משיקים מוצרים יקרים ומתקדמים יותר, ועל כן מצליחים לרשום עלייה נאה בהכנסות גם אם נתח השוק שלהם אינו גדל באותה המהירות.
אין על גרמין