לאחר שעקפה את אפל (Apple), נראה כי וואווי (Huawei) נמצאת בדרך לעקוף גם את סמסונג (Samsung) ולהפוך ליצרנית הטלפונים החכמים הגדולה בעולם, כך לפי הדו"חות הרבעוניים של IDC ו-Strategy Analytics שפורסמו ביום חמישי.

לפי דו"ח IDC, בחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר מכרה סמסונג 72.2 מיליון טלפונים חכמים – ירידה של 13.4% לעומת שלושת החודשים המקבילים ב-2017. סמסונג לא לבד – כל שוק הסלולר נמצא בירידה בשנה האחרונה – אך הירידה הכללית הייתה 6% ברבעון השלישי, מה שאומר שסמסונג ירדה יותר מפי שניים מהממוצע.

במקביל, היצרנית הסינית וואווי, שברבעון הקודם עקפה את אפל במספר המכשירים שמכרה, שמרה על המקום השני ורשמה עלייה של 32.9% במספר היחידות שנמכרו – 52 מיליון. אפל, שהשיקה בחודש האחרון של הרבעון את iPhone Xs ו-iPhone Xs Max, רשמה עלייה של חצי אחוז בלבד ל-46.9 מיליון יחידות (אם כי יש לציין כי המכשירים הושקו כשבוע בלבד לפני סוף הרבעון, וסביר להניח שברבעון הרביעי היא תרשום עלייה משמעותית). שיאומי (Xiaomi) הציגה גם היא גידול משמעותי של 21% ומכירות של 34.3 מיליון יחידות ואופו (Oppo) הציגה ירידה קלה של 2.1% ל-29.9 מיליון יחידות.

במונחי נתח שוק, היחידות שהציגו עליות קלות הן אפל (13.2%) ושיאומי (9.7%), בעוד סמסונג (20.3%), וואווי (14.6%) ואופו (8.4%) הציגו ירידות קלות.

לפי Stratery Analytics הנתונים דומים, אם כי בדו"ח שלה גם הירידה של סמסונג וגם העליות של וואווי ושיאומי קטנות במעט.

ב-IDC ציינו כי הירידה של סמסונג נבעה פחות מפגיעה במעמדן של סדרות Galaxy S ו-Galaxy Note ויותר מהתחרות בין סדרות Galaxy A ו-Galaxy J בשוק הנמוך והבינוני. זו הסיבה, כנראה, לכך שלאחרונה השיקה החברה את Galaxy A6, המכשיר הראשון שלה המיוצר על ידי הקבלנית Wintech, ושהיא צפויה להציג בקרוב לראשונה טלפון מתקפל כחלק מסדרת Galaxy S9.

עם זאת, ב-IDC לא בטוחים שאפילו זה יעזור לה להתגבר על התחרות העזה מול הסינים, ולמרות תחזית אופטימית לגבי השוק בכללו נזהרו שלא לומר האם סמסונג תמשיך להוביל או שמא תאבד את הבכורה 7 שנים לאחר שעקפה את נוקיה ברבעון השני של 2012.