המכשירים בסדרת ה-Galaxy A של סמסונג (Samsung) עזרו לה לשבור את שיא נתח השוק שלה ולהשתלט על יותר ממחצית משוק הטלפונים החכמים בישראל, כך לפי הערכות אנליסטים שפורסמו בידיעות אחרונות.

הנתונים הובאו על ידי חברת המחקר GFK העוקבת אחר המכירות בשוק הפתוח – חנויות ואתרים שאינם ספקיות הסלולר. המכירות בחנויות ובאתרים האלו מהוות כמחצית משוק הסלולר בישראל, ומקורות בתחום אמרו לעיתון כי המגמה המשתקפת בשוק הפתוח מייצגת גם את מה שקורה אצל ספקיות הסלולר.

לפי GFK, ביוני החזיקה סמסונג בנתח של 56.9% מהטלפונים החכמים שנמכרו בישראל, בעוד מכירות שאומי (Xiaomi) ירדו לראשונה מזה חודשים ארוכים אל מתחת לאלו של אפל (Apple) ששמרה על נתח שוק של 12.6%, בעוד זה של שאומי נחת בצלילה עמוקה מ-17.4% במאי ל-9.8% ביוני.

במקום הרביעי נמצא המותג נוקיה (Nokia), שנראה כי ישראלים רבים קיבלו בברכה את החזרתו לחיים על ידי HMD Global, עם 4.8% מהשוק, ובמקום החמישי וואווי (Huawei), שכנראה בעקבות הפרסומים על החרם האמריקאי והסיכוי לא לקבל עדכונים ל-Android צנחה ל-2.9% בלבד.

המקורות אמרו לעיתון כי הירידה החדה במכירות שאומי נובעת ככל הנראה ממאמצי השיווק האגרסיביים של סמסונג סביב Galaxy A שזכתה השנה למספר דגמים חדשים מתקדמים למדי ומתחרים ראש בראש מול מותגים סינים איכותיים יחסית.