חברת מחקרי השוק סנסור טאוור (Sensor Tower) מסכמת את 2020 בחנות האפליקציות של אפל (Apple) בארה”ב, והמספרים מעידים על שנת שיא. מן הסתם על רקע מגפת הקורונה, הריחוק החברתי והסגרים שהוטלו לאורך השנה, זינקה ההוצאה הממוצעת למשתמש iPhone על רכישות בתוך אפליקציות (In-App) בחנות ל-138 דולרים, לעומת 100 דולרים ב-2019.
זינוק זה, של 38 אחוזים, הוא הדרמטי ביותר שנרשם מאז 2016. הצמיחה השנתית דאז הגיעה ל-42 אחוזים, אולם בשנים שלאחר מכן חצתה לעיתים רחוקות את רף 30 האחוזים. נזכיר כי המספר המדובר הוא אך ורק לרכישות של תוכן בתוך אפליקציות, בעוד שתשלום בעבור הזמנות משלוחים באפליקציות כגון וולט (Wolt) או אמזון (Amazon) לא מחושב במחקר השוק. סביר להניח שגם שם נרשם זינוק אדיר לנוכח הגבלות התנועה של חודשי המגפה הראשונים.
מבין הקטגוריות השונות בחנות, זו שצמחה הכי הרבה במהלך 2020 היא שלא במפתיע משחקים, כאשר מתוך 138 דולרים, יותר ממחצית (76.80) הושקעו ברכישות במשחקים בלבד. עם זאת, בסנסור טאוור סבורים כי לנוכח מבצע החיסונים והחזרה ההדרגתית לשגרה, לא צפוי כי ב-2021 יתרחש זינוק דומה בהכנסות, ואולי אף תרשם נסיגה קלה.