הכותר PlayerUnknown’s Battleground (או PUBG בקיצור), הושק בגרסתו הראשונה בקונסולת ה-Xbox One אולם זו לא הייתה נחיתה רכה, כששלל בעיות טכניות, ביצועים נמוכים ותקלות גרפיות עושות שמות במשחק.
PUBG הוא משחק רשת בו 100 שחקנים מוצנחים אל אי שהולך וקטן ונלחמים אחד בשני כדי להיות השורד האחרון. המשחק הגיע אל קונסולת ה-Xbox One במסגרת ה-Xbox Preview, תוכנית הגישה המוקדמת (Early Access) של מיקרוסופט (Microsoft), שמאפשרת למפתחים להשיק גם גרסאות לא סופיות של המשחקים שמועצבים ביחד עם הקהילה.
כיאה למשחק בגרסת פיתוח, זה סובל מלא מעט בעיות טכניות ומניתוח שביצעו Digital Foundry עלתה הבעיה המרכזית שהיא קצב הפריימים הנמוך אותו חווים גם משתמשי ה-Xbox One X, הקונסולה בעלת החומרה החזקה ביותר עד כה.
כך לדוגמא: בשלב הנחיתה מהמטוס אל האי קצב הפריימים לשנייה ‘צולל’ ל-15 או 18 פריימים לשנייה בקונסולת ה-Xbox One ו-Xbox One X. לעומת זאת במהלך המשחק המצב משתפר ובסיבוב ממוצע המשחק רץ באזור ה-25 פריימים לשנייה. בנוסף המשחק סובל מבעיות גרפיות שהתוצאה שלהן היא איטיות או אי-טעינה של סטרוקטורות וכפי שניתן לראות מתמונות שהעלו המשתמשים לא מדובר במחזה יפה.
אם לא די בכך, משתמשים זריזים גילו שבאמצעות חיבור מקלדת אל הקונסולה ניתן לגשת לתפריט ההגדרות הגרפיות, זה חושף כי על גבי קונסולת ה-Xbox One המשחק רץ באבחנה של 1080P וההגדרות הגרפיות מכוונות לנמוכות, על קונסולת ה-Xbox One X המשחק רץ ב-4K עם הגדרות גרפיות בינוניות. יש לציין כי הדבר לא בהכרח מצביע על החומרה החלשה של הקונסולת אלא על חוסר ההתאמה של המשחק, שנמצא כאמור בגישה מוקדמת.
ניתוח הביצועים של PUBG
בעוד PUBG הגיע לתוכנית הגישה המוקדמת בקונסולה של מיקרוסופט והוא סובל מלא מעט בעיות. השחקנים על גבי המחשב האישי צפויים לקבל את גרסה 1.0 לקראת סוף חודש דצמבר. זו צפוייה לכלול מפה מדברית חדשה.