ה-PlayStation 5 אמנם הושקה ב-2021, ועובדת לפי התקינה של HDMI 2.1 שנקבעה ב-2017, אך עד כה לא תמכה באחת מהיכולות הבולטות בתקן והיא תמיכה בקצב ריענון משתנה – Variable Refresh Rate או VRR. התמיכה בתכונה הזו התווספה רק השבוע.
התמיכה בקצב ריענון משתנה לא רלוונטית לסרטים וסדרות שמשודרות בקצב פריימים קבוע, אך כאשר משחקים במשחקים הוא בא למונע תופעה שמכונה ‘קריעת מסך’. תופעה זו גורמת לתמונה להיראות כאילו היא חתוכה בגלל שהתוכן משודר אל המסך בקצב ריענון ששונה מזה של הפאנל. בעזרת התמיכה בקצב ריענון משתנה המסכים מתאימים את עצמם לקצב ההפעלה של המשחק, וכך נמנעת התופעה.
התמיכה ביכולת נוספה למעשה בעדכון האחרון שהפצתו התחילה לפני קצת פחות מחודש אך רק עתה הפך לזמין. בעלי הקונסולה החדשה של סוני (Sony) יכולים כבר להיכנס לתפריט התצוגה במסך ההגדרות ולהפעיל את היכולת המדוברת.
כברירת מחדל היכולת מופעלת רק במשחקים שמציעם תמיכה מדויקת. הרשימה כוללת בין השאר את Astro’s Playroom ,Call of Duty: Vanguard ,Marvel’s Spider-Man: Miles Morales ועוד (לרשימה המלאה). ניתן להפעיל אותה באופן גורף לכל המשחקים אך בסוני מציינים כי החוויה מיטבית רק במשחקים אשר תומכים ביכולת באופן רשמי.
התמיכה ביכולת נפרשת באופן מדורג אך על פי דיווחים ברשת ניתן להפעיל אותה לאחר הפעלה מחדש של הקונסולה.