אמנים רבים וידועים לא היו להצלחה מיוחדת בחייהם. אומרים שבחייו וינסנט ואן גוך לא מכר ולו אחד מציוריו ואומנים רבים אחרים חיו את חייהם בעוני ומתו טרם ראו את ההצלחה של יצירותיהם. יש גם מכשירים סלולריים שזכו לגורל דומה.
ה-Nexus One, שהיה הטלפון הראשון – וכנראה שגם האחרון – שגוגל מכרה, אומנם היה אחד מטלפוני האנדרואיד המתקדמים ביותר שיצאו בזמנו, אבל גוגל לא הצליחה למכור מספיק ממנו בשביל להצדיק את המשך מכירתו דרך החנות המקוונת. על פי כתבה ב-CNN, נמכרו רק כ-135,000 בעוד שהדרואיד של מוטורולה ושאר המכשירים מבוססי האנדרואיד נמכרו במיליוני יחידות וגרמו למערכת ההפעלה של גוגל לעקוף את iOS של אפל כמערכת ההפעלה הסלולרית המובילה.
בעקבות זאת וסיבות נוספות, גוגל הודיעה שהמשלוח של הטלפונים שיצא ב-16 ביולי יהיה גם האחרון, ושהחנות המקוונת תסגר לציבור. את הטלפון עוד יהיה ניתן להשיג דרך חנויות, שותפים, ודרך תוכנית המפתחים של אנדרואיד.
המלך מת, יחי המלך
משום מה, דווקא עכשיו שהטלפון הוכרז ככישלון מסחרי, המכירות החליטו לזנק. מדובר במכירות למפתחים שעתה יכולים להזמין את הטלפון דרך החשבון שלהם בחנות האפליקציות של אנדרואיד, ככלי פיתוח להרצה ובדיקה של היישומים שהם מפתחים.
בבלוג למפתחי אנדרואיד, טים ברי – לשעבר מנהל טכנולוגיות Web בסאן מיקרוסיסטמס וכיום רכז מפתחים בגוגל, כתב על התופעה ש”חיסלנו את המלאי ההתחלתי (והגדול) של המכשירים תוך זמן קצר, ועוד יש לנו הזמנות נוספות מ-HTC שדווקא מסתדרים לא רע עם הביקוש המפתיע למכשיר בהתחשב במחסור העולמי במסכי AMOLED“.
העובדה שמדובר ברכישות דרך מנויי מפתחים מביאה את השאלה: האם מדובר בגדילה בכמות מפתחי האפליקציות? או שמדובר בצרכנים שמרגישים שהנקסוס הפך לסמל סטטוס דווקא עכשיו שקשה להשיג אותו? כנראה שהדרך היחידה לענות על השאלה היא להמתין ולראות אם הגידול הרב במספר המפתחים גם יביא לגידול במספר האפליקציות.
לא חברה של חומרה
למרות שהסיבה הרשמית לביטול הנקסוס אחד היה המספר הנמוך של מכשירים שנמכרו, די ברור שהיו גורמים נוספים להחלטה: למשל, העובדה שגוגל אינה חברה שמתמחה במכירת חומרה ומתן שירות ללקוחות בכלל ולקוחות פרטיים בפרט.
כמו שכל חברה במוכרת מוצר פיזי יודעת, מוצרים נוטים להתקלקל ולדרוש שירות – או בתיקונים או במתן עזרה בתפעול למשתמש. משתמשים שרכשו את הנקסוס שלהם דרך האתר של החברה גילו שבגוגל לא היו מוכנים למתן שירותים מסוג זה. החברה שרגילה לפתור את בעיות השירות שלה על ידי מתן פורום דיונים למשתמשים ופתיחת דף FAQ באתר שקשור לשירות, לא היתה מוכנה לשינוי בתגובת הלקוח שלפתע הפך ממשתמש לצרכן: ברגע שסכום כסף הושקע במוצר פיזי, המשתמש ציפה לרמת שירות מסויימת, שגוגל פשוט לא היתה מוכנה לספק – גם אם השירות המדובר הוא מענה טלפוני של נציג חברה במחלקת שירות לקוחות.
גוגל קוותה שהחברות שלמעשה תכננו את הטלפון ומכרו אותו – HTC ו-T-Mobile, יקחו על עצמן את אלמנט התמיכה. אבל גוגל מיתגה את המוצר יותר מידי טוב כ”מוצר מבית גוגל”, כך שהצרכנים ציפו שגוגל תהיה זו שתספק את השירות. ציפיות שלא מולאו, ולכן פורום התמיכה של הנקסוס – שנועד לאפשר למשתמשים לעזור למשתמשים אחרים – התמלא בתלונות וטענות כלפי החברה.
כיום, לאחר שהמכירות הרשמיות הופסקו על ידי גוגל, ניתן לקבל תמיכה מ-HTC – החברה שלמעשה יצרה את הטלפון. אבל אין ספק שגוגל למדה את הלקח, וזו כנראה הסיבה העיקרית שנקסוס שתיים כבר לא יהיה.
פורסם במקור באתר Newsgeek.co.il
אני לא מבין את האלה שרצו לקבל שירות מGOOGLE הרי גוגל לא יצרה את המכשיר איך היא תדע לתת שירות בידיוק?
יותר פשוט היה לפנות לHTC