גרסת העדכון הגדולה של הבאה, 24H2, אמורה להכיל תכונה חדשה בשם Automatic Super Resolution, או ASR בקיצור, שאמורה לסייע להריץ משחקים באופן חלק ומפורט יותר – כולל שיפור הרזולוציה של משחקים ישנים שלא עברו שדרוג או שיפור במשך השנים, אם תהיה תמיכה מתאימה. זה אמור לפעול במחשבים עם שבב NPU ייעודי או כל מאיץ בינה מלאכותית שתואם לעבודה עם ה-API שמציעה מיקרוסופט (Microsoft) לצורך ההאצה.
האפשרות החדשה תהיה זמינה תחת אפשרויות התצוגה/גרפיקה בדף המערכת של אפליקציית ההגדרות של Windows 11. המשתמש יוכל לבחור להפעיל אותה כברירת מחדל, כך שהיא תפעל בכל הזדמנות אפשרית, או על פי יישום/משחק לפי בחירתו.
השתמשו בבינה מלאכותית כדי לגרום למשחקים נתמכים לשחק בצורה חלקה יותר עם פרטים משופרים” נכתב לצד ההגדרה, אבל היא תהיה זמינה לא רק למשחקים, אלא גם לשימוש בכל אפליקציית UWP – כשהבינה המלאכותית תהיה זו שתשלים את הפיקסלים כדי לספק תמונה איכותית יותר.
התכונה הזו כמובן מזכירה את היכולת של המעבדים החדשים ברבות מן הטלוויזיות, אלו שמציעות רזולוציית 4K ומעלה, לשפר את רזולוציית המקור ליכולת התצוגה של הטלוויזיה גם אם הסרט המקורי הוא ברזולוציית FHD ולמטה מכך.
כך או כך כרגע מדובר בתכונה שקיימת בגרסת הבטא 26052 של Windows 11, וגם אם היא אמורה להיכלל בעדכון הגדול הבא של מערכת ההפעלה, זה עדיין לא וודאי.
הדרישה היא ספציפית למעבד עם שבב ייעודי?או כרטיסי מסך? זה אומר רק דור 14 של אינטל נכון להיום