האם יש נהגים בעולם שלא משתמשים באפליקציית הכוונת תנועה? כנראה שלא יותר מדי, במיוחד בקרב אלו שמצוידים בטלפון חכם, כי אחרת איך אפשר להתחמק מפקקים באמצעות שימוש בדרכים צדדיות? הבעיה היא שאפליקציות כמו Waze או Google Maps כשהן שולחות מכוניות לעקוף פקק, הן גורמות לבעיות תנועה בכבישים אחרים שבחלקם הגדול אינם מיועדים ואינם מסוגלים להתמודד עם עומסי תנועה.
בעיר ליאוניה שבניו ג’רסי, ארצות הברית, החליטה העירייה שנמאס לה. התברר למועצת העיר שיותר ויותר תנועה שאמורה לזרום בדרך כלל בצירי התנועה הראשיים זולגת לרחובות צרים ושכונתיים ויוצרת בעיות לאנשים ולעסקים כאחד. הפתרון שהיא מצאה פשוט: היא החליטה לחסום לא פחות מ-60 כבישים ודרכים בעיר בפני תנועה של רכבים שאינם שייכים לאנשים שגרים או עובדים בסביבה בין השעות 6-10 בבוקר ובין 4-9 אחר הצהריים ובערב.
איך מבדילים? בשיטה הפשוטה והטובה – מכוניות שרשאיות לנוע ברחובות הללו יקבלו תג תנועה מיוחד בצבע צהוב. כל מכונית אחרת שתעבור ברחוב כזה, בעליה יקבל קנס בגובה של 200 דולרים.
לפי הדיווח שהופיע בעיתון ניו-יורק טיימס העירייה תפעיל את הקנסות הללו החל ב-22 בינואר הקרוב, והיא כבר שלחה הודעות מתאימות לכל מפעילות האפליקציות הרלבנטיות כדי שיוציאו למשתמשים הודעה מתאימה.
מדובר, לפי הכתבה, בעליית מדרגה של מעין מלחמה באפליקציות הכוונת התנועה. עוד לפני ההחלטה הזו התרבו דיווחים על אנשים ששולחים הודעות שווא על תאונות דרכים או בעיות אחרות כדי למנוע תנועה בשעות הלחץ ברחובות השקטים של הערים.
בישראל יש כבישים עירוניים שלא משנה מה, הווייז והגוגל מפות לא יכניסו אותך אליהם למרות שהם מהירים יותר וגם אם נכנסת כבר אליהם זה יגיד לך לחזור אחורה למרות שאתה שניה לפני היעד…
אבל אם לצורך העניין אני רוצה לבקר חבר או ללכת לעסק שנמצא ברחובות הללו אני מסתכן בקנס, ולך תסביר לרשות האכיפה את המקרה. הגבלת חופש התנועה, היא זכות בסיסית, לדעתי היו צריכים לתת פתרון שונה.