גוגל (Google) הכריזה על אפשרות חדשה שתעשה את דרכה בקרוב לכל חשבונות המשתמשים: כיבוי והפעלה של “תכונות חכמות” (Smart Features), המבוססות על איסוף וניתוח של מידע אישי בחשבונות Gmail. מדובר בתכונות כגון תזכורות אוטומטיות לתשלום חשבונות, חיבור אוטומטי של משפטים ותגובות אפשריות (Smart Reply), תיוג הדואר הנכנס לפי נושא ותצוגת הזמנות בבתי מלון ומסעדות במפות של גוגל.
כל אלו הן תכונות המבוססות על המידע שאותו אוספת גוגל אודות המשתמשים, גם אם החברה טוענת שוב ושוב – גם במסגרת הכרזה זו – כי עיבוד הנתונים נעשה באופן אוטומטי לחלוטין ופרטי המשתמש נותרים חסויים. אולם עבור אותם משתמשים שגם הצהרה זו אינה מספקת אותם, ניתן יהיה מעתה לבחור דרך תפריט הגדרות פשוט לכבות את כל התכונות החכמות. לאחר הכיבוי ניתן יהיה, כמובן, להוסיף ולהשתמש ב-Gmail, אולם ללא החידושים מבוססי הבינה המלאכותית שאותם הציגה החברה בשנים האחרונות.
הגדרות הפרטיות של גוגל אפשרו עד כה כיבוי של חלק מהתכונות, אולם המשתמש נדרש היה לכבות כל אחת בנפרד, וגוגל הוסיפה לאסוף את הנתונים – היא פשוט לא השתמשה בהם. התפריט החדש מרכז את כל ההגדרות בלחיצה אחת פשוטה, ובגוגל מתחייבים כי לאחר כיבוי התכונות החכמות, גם איסוף ועיבוד המידע יפסק.
ומה באשר להתאמת פרסומות על סמך המידע הנאסף? ובכן, בגוגל טוענים כי כבר מזה שנים, כי המיילים המגיעים לתיבת הדואר האישי לא משמשים לצורך בניית פרופיל משתמש והתאמת פרסומות, אלא אך ורק לצורך שירותים מותאמים אישית. תפריט ההגדרות החדש, בכל אופן, אמור להופיע בכל החשבונות הפרטיים והעסקיים בטווח השבועות הקרובים.
יותר כמו עשור וחצי.
גוגל עוד היו בסדר לפני בערך שני עשורים.
ברור שכלום לא נאסף ולא נשמר מהמייל…
את הפרטיות שלנו איבדנו לטובת גוגל כבר לפני כמעט שני עשורים