ביממה האחרונה החלו לצוץ עוד ועוד דיווחים של בעלי PlayStation 5 ו-PlayStation 4 שגילו כי חשבונם נחסם ללא סיבה, הצדקה או אזהרה מוקדמת מסוני (Sony).
כרגע לא ברור אם מדובר בתקלה או פשוט בחסימה מרוכזת של חשבונות סוררים. אך בעת גישה לחשבון ה-PlayStation גילו רבים את ההודעה “בעקבות הפרת תנאי השירות חשבון זה נחסם מ-PlayStation Network לצמיתות”. בדפי קהילות כמו ברדיט (Reddit) ועמודי התמיכה של PlayStation בפייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter) עלו מאות דיווחים של משתמשים שטוענים כי חשבונם נסגר באופן לא מוצדק, וכי לא עשו דבר שסותר את תנאי השימוש של סוני.
משתמשים רבים עומדים כעת מול שוקת שבורה. שירות הלקוחות של סוני עמוס בעקבות גל הפניות בנושא. אלו שכן הצליחו להגיע לנציג סיפרו כי לא זכו לשמוע משהו אחר – הנציג טען כי החסימה נובעת מהפרה של תנאי השימוש. לטענתם לא זכו להבהרה איזה סעיף הם הפרו, או מתי. גם בעמודי התמיכה שם אין התייחסות לנושא.
וזאת בדיוק הסיבה שאני לא רוכש שום דבר בחנויות ברשת שמתבססות על חשבון משתמש כמו זו של : ,PlayStation, Windows, epic ,steam
התוכנה /אפליקצייה/משחק ,לא שייכת באמת לקונה .
תמיד ניתן לחסום אותו באופן שרירותי ואז כל מה שרכשת באותה חנות הולך פייפן.
זה פשוט גזל ושוד לאור היום .
החנויות הללו נוהגות באופן פשיסטי ודיקטטורי .
הן אלו ששופטות ומבצעות את גזר הדין ואין עליהן שום רגולוצייה של ממש ולכן הן עושות מה שבא להן .
היות והן שמות פס על הלקוח ,אני שם פס עליהן .
רק gog או פרוצים בהורדות למחשב נפרד .
(כמובן שאין ארוחות חינם ולכן אני לוקח בחשבון מראש שאותו מחשב נגוע ברוגלות ,וירוסים וסוסים טרויאניים ולא מעיז לעשות איתו שום דבר מלבד לשחק כך שלא אכפת לי לפרמט אותו מדיי פעם )
כאשר אתה משחק באופן מקוון אמנם המשחקים לא שלך באופן פיזי, אבל כן יש לך זכויות מסוימות עליו. במקרה שחנות כזאת או אחרת לוקחת לך את המשחק באופן לא מוצדק אתה יכול לתבוע אותה כי היא הפרה את הסכם הזיכיון מולך.
צודק אבל לך תתעסק בזה עכשיו, גם אם הנזק הכולל הוא סתם דוגמה בסכום של 2,000 שקל, לא באמת תשקיע את הזמן והמשאבים בתביעה, נכון?