במהלך הלחימה בדרום, משרד התקשורת יפתח חמ”ל שיעקוב אחר הרציפות התפקודית ברשתות התקשורת, ובין היתר ירכז פניות מיידיות של חברות התקשורת השונות, כך הודיעה היום (א’) בהודעה לעיתונות.
לדברי המשרד, על פי הנתונים שהתקבלו, קיימת בסך הכל רציפות תפקודית ברשתות הנייחות (אינטרנט) והניידות (סלולר). עם זאת, קיימים פערים שרובם נובעים מבעיות באספקת חשמל שגורמות לבעיות קליטה באזורים המותקפים. בישובים בהם צה”ל השיג שליטה מוכנסים מיידית צוותים לתיקון התשתיות.
במשרד מתכוננים לתת מענה מיידי לאתרים שנפגעו בפועל בעקבות בעקבות הלחימה ודרשו מחברות התקשורת להכין רשימה ותכנית שיקום מיידית על מנת שהתושבים באזורים הללו יוכלו לקבל שירות יעיל מהר ככל שניתן. אפשרויות נוספות לפתרון בעיות נבחנות על ידי הצוותים המקצועיים.
משרד התקשורת הנחה את לעבות את מוקדי פניות הציבור והשירות של חברות התקשורת ולהתכונן לעומסים על תשתיות התקשורת בשל לימודים ועבודה מרחוק, כאשר תתבצע בדיקה וניטור לגבי יכולת המערכות לספק שירות מיטבי.