Middle-earth: Shadow of War

המפיצה Warner Bros. Interactive מביאה את עולם הארץ התיכונה של טולקין אל המכשירים הניידים עם הכותר Middle-Earth: Shadow of War שזמין להורדה כבר עתה למכשירים מבוססי אנדרואיד ו-iOS. האם מדובר במשחק נלווה שמכבד את הסדרה או, להבדיל אלפי הבדלות, במסחטת כספים צינית?

העלילה של המשחק דומה בעיקרון לזו של המשחק שמיועד למחשב האישי ולקונסולות Xbox One ו-PlayStation 4, והיא מתרחשת בקו זמן שנמצא בין עלילת ההוביט לשר הטבעות. הסייר טאליון (Talion), שחולק את גופו עם הרפא של קלבברימבור (Celebrimbor), נאלצים פעם נוספת להתעמת עם סאורון ולמנוע ממנו להשתלט על הארץ התיכונה. כדי להצליח לעשות זאת עליהם להקים צבא אורקים כדי שיביס את צבאו של סאורון.

בהפעלה הראשונית העלילה נפרסת בעזרת קטעי מעבר ודיאלוגים, אך למרות ערכי ההפקה הגבוהים והגרפיקה המרשימה התצוגה הזו מרגישה שטחית משהו וחסרת משמעות – עם זאת, איננו יכולים להתייחס לכך כאל בעיה משמעותית שכן מדובר בכל זאת בכותר לטלפון נייד, וזה אומר שמה שבאמת מחפשים זה להתחיל לשחק בזריזות.

אחוות הטבעת

כאמור מטרת המשחק היא גיוס צבא אורקים וכדי לעשות זאת צריך להשתלט על מבצרים בהם שולטים המצביאים של גזע הלוחמים 'המתועב' הזה. כדי להגיע אל המצביאים הללו צריכים להקים אחווה ולהילחם בגלים של אויבים עד להגעה אל המצביא. החבורה יכולה להכיל עד ארבע דמויות, כשלכל דמות תפקיד שונה: מרפא, לוחם כבד, לוחם מהיר, מכשף ועוד. כדי לצלוח את גלי האויבים צריך להרכיב חבורה מאוזנת שמתאימה לאופי האויבים שניתן למצוא בשלב, וכן, זה מזכיר במידה מסוימת משחקי תפקידים די שגרתיים.

בניגוד למשחקי פעולה בהם שולטים באופן אקטיבי בפעולות אותן מבצעות הדמויות, בגרסה הניידת של Shadow Of War חוויית המשחק די פסיבית: כשהדמויות באחווה נתקלות באויבים, הלחימה מתבצעת באופן אוטומטי. עם זאת לשחקן יש שליטה מסוימת בקביעת האויבים שהדמויות יתקפו וזאת על ידי גרירה של הדמות הרצויה אל עבר האויב, וזה מאוד מזכיר משחקי תפקידים ותיקים, רק שלצערנו הסיפור, כאמור, לא ממש מושקע.

כל הריגה של אויב מטעינה את מד הפעולה המשנית של הדמויות. הפעולה המשנית יכול להיות מתקפה מיוחדת, קסם, ריפוי החבורה וכדומה, והיא מתאימה לאופי הדמות.

בסופו של כל שלב, שמורכב מכמה קרבות, מתרחש הקרב עם המצביא וכשזה מנוצח ניתן לבחור האם להרוג אותו, פעולה שמזכה ברונות (Runes) המאפשרות לשדרג את היכולות של הדמויות השונות, או לגייס אותו, בדומה למשחקים הקודמים. אז ניתן להשתמש במצביא כדמות עזר נוספת בשלבים השונים או ככלי לאיסוף משאבים – בהם ניתן להשתמש כדי לשדרג את הדמויות, היכולות שלהם או כדי לרכוש דמויות נוספות מהעולם של הארץ התיכונה, עם דמויות מהספר המקורי, דמויות מהמשחק הקודם, וגם כמה חדשות, ולא כולן 'טובות', וכן גם גולום מסתתר שם בין האפשרויות.

חמדתי

בדומה למשחקים ניידים חינמיים אחרים, גם Middle-Earth: Shadow of War מבוסס על מיקרו-תשלומים והשחקן יכול לרכוש משאבים ומטבעות וירטואליים של המשחק בכסף אמיתי. פעולה זו חוסכת את הצורך בחזרה על שלבים שוב ושוב לצורך איסוף משאבים.

ניתן אמנם לשחק את המשחק ללא שימוש במשאבים כספיים אלה, אך מהר מאוד רמת הקושי עולה באופן ניכר כדי לנסות 'לדחוף' את השחקן לבצע רכישה פזיזה שכזו. לא מדובר על קפיצה בלתי אפשרית, אך על השחקן בהחלט לבלות מספר רב של תורות במטרה לאסוף משאבים במטרה לשדרג את הדמויות השונות בחבורה. נקודת האור היא שהמשחק מחלק משאבים מסוימים בחינם, בתנאי שנכנסים למשחק כל כמה שעות או בתמורה לצפייה בפרסומות, חיבור החשבון בפייסבוק או הורדה של משחקים נוספים.

לא כל הזהב יש לו זוהר

המשחק הנייד של Shadow Of War השאיר בנו בעיקר רגשות שליליים שכן רוב הזמן המשחקיות מתרחשת 'על אוטומט' כשהאתגר הוא בעצם הניסיון לשמור על חבורה מאוזנת המתאימה לאופי של האויבים בשלבים השונים. הבעיה היא שמהר מאוד האתגר הזה הופך בעצם למטלה לא נעימה כל כך וכדי לשמור על חבורה חזקה דיה יש לחזור על שלבים שוב שוב כדי להרוויח משאבים או לחילופין לרכוש משאבים בכסף אמיתי. חבל שערכי ההפקה הגבוהים של המשחק מבוזבזים על מלכודת דבש של מיקרו-תשלומים.

-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.