התוכנות החינמיות מובילות בשוק תוכנות האנטי וירוס נכון ליוני 2011, ובהפרש ניכר מהתוכנות המסחריות. כך עולה מהסקר הרבעוני של OPSWAT, חברה המתמחה באספקת פתרונות אבטחה לארגונים וחברות נותנות שירותים. לפי הדו"ח שפרסמה החברה בארבע המקומות הראשונים של רשימת חברות האנטי וירוס נמצאות חברות שמספקות תוכנות שניתן להוריד ולהתקין בחינם, כשבדרך כלל מדובר בגרסאות מופחתות ביצועים של חבילות הגנה מקיפות יותר שמציעות החברות. ארבע החברות הראשונות ברשימה, שכאמור כולן מספקות גרסאות חינמיות, תופסות כ-50% מהשוק.

בראש רשימת החברות מוצאים, בנקודת מבט עולמית, את Avast ו-AVG שכל אחת מהן תופסת 12.37% מהשוק. במקום השלישי נמצאת Avira עם 12.29% ובמקום הרביעי מוצאים את מיקרוסופט (Microsoft) שעם המוצר החינם שלה, Security Essentials, תוספת 11.14% מהשוק. עבור מיקרוסופט מדובר גם בקפיצה נאה בדירוג. ברבעון שעבר היא דורגה שביעית בלבד עם כ-7% מנתח השוק. היא למעשה הציגה את הקפיצה הגדולה ביותר ברבעון הנוכחי, לעומת ירידה של כ-4% בנתח השוק של AVAST. לפי עורכי המחקר את הקפיצה הגדולה הזו ניתן לייחס לכך שמשתמשים רבים פשוט גילו שקל מאוד לתחזק את MSE הזו בגין שירות העדכונים האוטומטי שמציעה מיקרוסופט, כחלק מעדכון חלונות.

בהיבט החברות, החברה המסחרית המובילה היא ESET עם 9.98%. מקאפי (McAfee), לדוגמה, משתרכת הרחק מאחור עם 4.5% מהשוק בלבד.

בבדיקת השוק לפי גרסאות התוכנה עצמן, MSE של מיקרוסופט מובילה עם 10.66% מהשוק העולמי כשאחריה Antivir Personal, גרסת האנטי וירוס החינמית מבית Avira עם 10.18%. שאר התוכנות כבר לא חצו את קו תשעת האחוזים, כשבמקום השלישי נמצאת Avast! Free Antivirus ואחריה AVG Antivirus Free. כמו ברשימת החברות, NOD 32 של ESET, עם 7.15% מהשוק מובילה את שוק התוכנות המסחריות ואחריה התוכנה Internet Security של קספרסקי (Kaspersky) עם 4.13! הזה. ראוי לציין שאפילו התוכנה המלאה של AVG, גרסה 10, נמכרת יותר מה-VirusScan של McAfee שתופסת 3.02% מהשוק בלבד.

-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.