הסלולרי הראשון של מיקרוסופט, ה-Kin שיועד לשוק הצעיר והוצג כמכשיר בעל ממשק מהפכני, ירד מהמדפים זמן קצר אחרי שהושק. רשת Verizon בארה”ב, שבה נמכרו המכשירים, החזירה למיקרוסופט את כל היחידות שלא נמכרו, ולמרות זאת, נראה כי ברשת המכשיר רק צובר פופולריות יותר ויותר. כך ניתן להעיד על פי אפליקציית פייסבוק המגיעה כחלק מממשק המכשיר, ותפקידה לקשר בין משתמשי KIN לפרופיל שלהם בפייסבוק. על פי הנתונים המפורסמים בעמוד האפליקציה, מספר המשתמשים הפעילים גדל מיום ליום, זאת חרף הפסקת שיווקו של המכשיר.
בתחילת חודש שעבר דווח כי מספר המשתמשים באפליקציה עומד על כ-8,000 חברים והיום, חודש וחצי אחרי ישנם למעלה מ-32,000 חברים, מה שמעיד כי המספר הרוכשים של המכשיר קפץ פי ארבעה מתחילת שיווקו בחנויות. את הקפיצה הזו ניתן להסביר רק בשל העובדה כי מחירו של המכשיר ירד פלאים, הן בעלויות המכשיר והן בעלויות חבילת הגלישה, דבר שרבים מהלקוחות התלוננו עליו. האפליקציה נועדה לקשר את בעל המכשיר לפרופיל האישי שלו בפייסבוק ולקבל עדכונים לדף הבית. ודורשת אימות של המשתמש לכל מכשיר בנפרד כדי לאפשר ההתקשרות.
זוג מכשירי ה-KIN, ה-Kin One ו-Kin Two אשר היו מכוונים לדור הצעיר העסוק, לדעתה של מיקרוסופט, בשליחת SMS ועדכון רשתות חברתיות, הוכרז באפריל לאחר חשיפת אתר Gizmodo שהצליח לשים את ידו על תמונות ראשונות עוד בשנה שעברה. המכשירים הביאו ממשק חדש בשם Kin Spot – נקודה קטנה בתחתית המסך המאפשרת לגרור תוכן, תמונות, קבצים וכמעט כל דבר שתראו על המסך ולשתף בלחיצה עם חברים. ההבדלים בין השניים היו קטנים, בעוד שה-Kine One היה בעל מקלדת מלאה בצורה רוחבית, ה-Kin Two היה מכשיר סליידר שמנמן עם מקלדת קטנה יותר. מיקרוסופט מצידה הבטיחה כי המאפיינים של מערכת ההפעלה אמורים, לפחות בחלקם, להיות בסוף חלק מ-Windows Phone 7 העתידה לצאת באוקטובר הקרוב.