מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה כי החלה בניסוי להצבת פרסומות בתוך תפריט ‘התחל’ של Windows 11. הפרסומות תופענה תחת קטגוריית הקבצים המומלצים, המציגה כיום קיצורי דרך לקבצים שאותם המשתמש שמר או ערך לאחרונה. לפחות לפי צילומי המסך המצורפים להכרזה, נראה שהפרסומות אינן מסומנות באופן בולט כמסר שיווקי – זה משהו שהמשתמש אמור להבין בעצמו.
לפחות במהלך הניסוי קיימת אפשרות לביטול הופעת הפרסומות הללו דרך תפריט ההגדרות של מערכת ההפעלה, אם כי מיקרוסופט מתכוונת להפעיל אותן כברירת מחדל.
בחברה מבהירים כי הם משתמשים בניסוי על מנת לאסוף תגובות משתמשים, ועשויים להחליט לבסוף שלא להמשיך. בינתיים הראשונים שיראו את הפרסומות הם משתמשי הבטא של Windows 11 הנמצאים בארצות הברית, ואינם מחוברים לחשבון ארגוני המנוהל על ידי המעסיק.
זו, אגב, לא הפעם הראשונה בה שוקלת מיקרוסופט לשלב פרסומות ב-Window 11. בפעם הקודמת ערכה החברה ניסוי בהצגת פרסומות ישירות בתוך ‘סייר הקבצים’, וכנראה שהתגובות הלא חיוביות הביאו אותה לסיום הניסוי מבלי להרחיבו לכלל המשתמשים.