העיצוב החדש מימין לעומת העיצוב הישן משאל, לחצו כדי להגדיל

בינג (Bing), מנוע החיפוש מבית מיקרוסופט עבר עיצוב ממשק מחדש וזהו העדכון הגדול ביותר מאז שהושק. המראה החדש מכיל פחות אלמנטים גרפיים והוא דוגל בעיצוב מינימליסטי עם נגיעות ממשק ה"מטרו" של החברה.

פחות זה יותר
אנו שמחים לראות כי דף הבית של בינג נשאר כמו שהוא, עם התמונה היומית המתחלפת וקישורים הקשורים אלייה. עיקר השינוי מגיע בדף התוצאות שכעת נפטר מאלמנטים עיצוביים שגרמו לו להרגיש עמוס ומיושן כמו מעברי-צבע, הלשוניות וסרגל שירותי מיקרוסופט השונים. כעת דף התוצאות נראה נקי הרבה יותר, כאשר בראש הדף ניתן לראות רמיזה קלה של התמונה היומית שלחיצה עליה מחזירה אל דף הבית. סרגל שירותי מיקרוסופט הוסר והחלק העליון כולל רק את קטגוריות החיפוש, בתיבת החיפוש כפתור החיפוש הכתום הוסר ובמקומו נמצא סמל של זכוכית מגדלת והחיפושים הקשורים הוזזו לצד ימין של המסך על-מנת לתת יותר מקום לתוצאות החיפוש עצמם.

בנוסף, גם אם המשתמש לא חיפש בקטגוריית התמונות הם יוצגו לו כחלק מתוצאות החיפוש הרגילות א-לה גוגל אך בנוסף הענקית מרדמונד השכילה להכניס שיפור שבעת מעבר על התמונות מוצגת תצוגה מקדימה מוגדלת שלהם. נחמד לגלות כי התצוגה המקדימה עובדת גם בתוצאות הווידאו כך שניתן לראות את הסרטון לפני מעבר לדף הייעודי.

העיצוב החדש מימין לעומת העיצוב הישן משאל, לחצו כדי להגדיל

(קצת) יותר חברתי
בנוסף כולל כעת מנוע החיפוש תוספות חברתיות, כאשר מבצעים כניסה למנוע החיפוש בעזרת חשבון הפייסבוק או בחשבון "לייב" המקושר לחשבון פייסבוק ניתן לקבל תוצאות היישר מהרשת החברתית, כך שאם אחפש את שמו של אדם מסויים הוא יופיע לי בדף התוצאות בהתאם למספר החברים המשותפים שיש לנו. בעתיד יקדם עבורנו בינג תוצאות חיפוש הקשורות לקישורים שהעלו החברים שלנו מהרשת החברתית – למרות שכרגע האפשרות הזו עדיין לא פעילה אין ספק שלשם מיקרוסופט מכוונת, שכזכור מיקרוסופט השקיעה בפייסבוק כ-240 מליון דולר תמורת 1.6 אחוז מהמניות של הרשת החברתית הגדולה בעולם. גוגל אומנם השיגה את בינג בהשקת "חיפוש חברתי", אך התוצאות החברתיות נשענות על גוגל פלוס, הרשת החברתית של החברה, שלמרות ההתלהבות שלנו ממנה, לא מצליחה להמריא הן מבחינת כמות המשתמשים או מבחינת כמות הזמן שהם שוהים בה בהשוואה לפייסבוק.

למרות שהיום רק 15 אחוז מכלל החיפושים שמבוצעים באינטרנט בארה"ב מבוצעים דרך מנוע החיפוש של מיקרוסופט וכרגע הוא עדיין לא נתפס כמתחרה משמעותי לגוגל ייתכן כי בעתיד יכולות החיפוש החברתיות הן אלו שיכריעו את הכף לטובת מנוע החיפוש של מיקרוסופט.

-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.