מגיפת הקורונה, והמשבר העולמי שהתעורר בעקבותיה, לא שינו משמעותית את התוכניות של מיקרוסופט (Microsoft) להשקת קונסולת המשחקים הבאה שלה Xbox X. היא כן שינתה את תחזית המכירות שלה.
בדיוק בזמן בו אמור היה להיערך אירוע הפתיחה המסורתי של החברה לכנס המשחקים E3, פרסמה רשות השידור הבריטית BBC ראיון עם פיל ספנסר, מנהל חטיבת המשחקים במיקרוסופט. בין שאר הדברים הוא אמר כי ההשקה תתבצע כמתוכנן לכאורה, אבל במיקרוסופט מודעים לכך שהמכירות לא יהיו גבוהות כפי שניתן היה לצפות בתקופה רגילה.
“נראה שאנחנו נעים לעבר תקופה של חוסר ודאות כלכלי כבד. אנשים מוצאים לחל”ת, פיטורין – זה קשה. גיימינג זו פעילות פנאי, לא צורך – לא אוכל, לא מקלט”, אמר ספנסר.
הוא הוסיף כי הוא מכיוון שכך יהיה שינוי משהו בגישה של החברה. “המחיר יהיה חשוב, אבל האסטרטגיה שלנו סובבת סביב השחקן, לא סביב מספר הקונסולות שנמכור השנה”, שנה ספנסר והזכיר כי ניתן לרכוש קונסולה בתשלומים, ושלא חייבים לרכוש משחקים בעשרות דולרים לכל כותר, אלא ניתן לקבל גישה לספרייה שלמה תמורת דמי מנוי חודשיים מתמשכים של כמה דולרים לחודש.
“כמו כן אם עכשיו לא הזמן המתאים לכם לרכוש קונסולה חדשה, ואתם עומדים להישאר עם זו שכבר יש לכם – אנחנו עומדים להמשיך לתמוך בה”, הוא אמר, והוסיף שכאשר השחקן יחליט לשדרג את הקונסולה שלו המשחקים יעברו אתו ולא תידרש רכישה מחדש.
שינויים בהרגלי המדידה
מהצד השני של המטבע, סיפר ספנסר כי המדד להצלחה בתחום הגיימינג כיום אינו כמה מכשירים או משחקים נמכרו, אלא כמה השתמשו בהם בפועל ולאורך זמן. לדבריו, הסטטיסטיקות החשובות כיום הן כמה שחקנים משחקים כל משחק, במשך כמה זמן, עם כמה חברים וכדומה.
ההצהרות הללו חשובות לא רק בגלל הקורונה. עוד לפני המגיפה היה ברור כי תחום המשחקים הולך להשתנות בשנים הקרובות, ולעבור יותר ויותר לענן, עם שירותים כמו סטאדיה (Stadia) של גוגל (Google) ופרויקט X-Cloud של מיקרוסופט עצמה.
מה שכן ייפגע מהמשבר, לדברי ספנסר, הוא דווקא המשחקים הגדולים – אלה שדורשים ריכוז פיזי של המתכנתים, צוותי לכידת התנועה של השחקנים, תזמורות הפסקולים וכן הלאה. אך בטווח הארוך, הוא בטוח, הגיימינג יצלח את המשבר הנוכחי, כפי שצלח את המשבר הכלכלי של שלהי העשור הקודם.
כמובן שהם עדיין מפלצת בתחום הגיימינג עם שוק הpc ואסור לזלזל בשום מפלצת טכנולוגית.
אבל מיקרוסופט קצת שכחו לחדש…
לא היה נוקאאוט מוחלט בדור היוצא. Xbox היא עדיין מותג על, ובזכות אסטרטגיית התמיכה לאחור היא פופולרית ברמה שווה לפלייסטיישן. הסיבה היחידה לדרדור אחורה בדור היוצא, אגב, היא אסטרטגיות שהיו נהוגות בימי באלמר, כמו החובה לשלם גם על קינקט במקביל לקונסולה.
הם קיבלו נוקאאוט מוחלט בדור הראשון שלהם שהיה מקביל לps2.
הם קיבלו נוקאאוט מוחלט בדור הנוכחי שהיה מקביל לps4.
זה נראה שמיקרוסופט מכינה תירוצים לדור הבא של הקונסולות…