פיל ספנסר, מנהל חטיבת הגיימינג של מיקרוסופט (Microsoft), חשף בראיון ל-CNBC כי החברה רושמת הפסד על כל קונסולת Xbox הנמכרת בחנויות. סכום ההפסד נע בין 100 ל-200 דולרים, בהתאם לדגם הקונסולה הנמכרת ומבצעי מכירות שונים. נראה שדווקא קונסולת ה-Xbox Series S, הזולה במבחר הנוכחי של מיקרוסופט, היא זו שזוכה לסבסוד נדיב יותר מה-Series X היקרה והמתקדמת יותר.
מכירת קונסולות בהפסד היא מודל מקובל עבור יצרניות בתחום, השואפות להחזיר לעצמן את ההשקעה דרך מכירות משחקים ואביזרים. במקרה של מיקרוסופט, הרי שחלק גדול מהרוכשים של קונסולת ה-Xbox משלמים גם עבור מנוי Game Pass, הכולל גישה למאות משחקים בתשלום חודשי. מיקרוסופט טוענת כי שירות זה הפך זה מכבר לרווחי עבורה.
עם זאת, נראה כי החברה מוסיפה להכין את הקרקע להכרזה על עליית מחירים. ספנסר ציין כי המשחקים עצמם כבר יקרים יותר בהשוואה לדורות הקודמים, כאשר משחקים חדשים רבים מגיעים לחנות הדיגיטלית כאשר הם מתומחרים בכ-70 דולרים, עשרה דולרים יותר מהמחיר שאליו הורגלו הגיימרים במהלך השנים האחרונות.
בדרך כלל, לאורך חיי הקונסולה מחירי הרכיבים יורדים בהדרגה, עד אשר היצרן לא נדרש יותר לסבסד את מחירה. ייתכן שהפעם תהליך זה יהיה ממושך יותר, לאור משבר הרכיבים המתמשך ועליות המחירים בשוק. השבוע, נזכיר, יחלפו שנתיים מאז יום ההשקה של ה-Series X וה-Series S.
חצופים! הקונסולה החדשה מחייבת הרחבת זכרון, בטח מי שעושה מנוי לגיים פאס עם כרטיס ייחודי שעולה בין 1000 ל2000 ₪. שלא לדבר שהבקרים המקוריים מתקלקלים כמו לחמניות ועולים לפחות 250₪ לאחד ובקרים איכותיים לגיימרים עולים פי 4 מזה.