לאחר כמה שבועות של שמועות באשר לכוונתה של מיקרוסופט (Microsoft) לשלב באופן עמוק את טכנולוגיות הבינה המלאכותית של OpenAI בתוך מערכת ההפעלה Windows 11, מגיעה ההכרזה הרשמית בכנס המפתחים של החברה. מדובר למעשה מסייעת אישית דיגיטלי חדשה בשם Copilot, הנשענת על GPT-4 לצורך סיוע ומלווה את המשתמש בכל מסך ובכל תוכנה המותקנת במערכת ההפעלה.
בניגוד לשילוב הקיים והראשוני של בינג (Bing) ב-Windows 11, שהוא לא יותר מקיצור דרך לתכונת הצ׳אט, Copilot מוטמעת באופן ישיר במערכת ההפעלה ומסוגלת להגיב לתוכן המופיע על המסך בכל רגע. לדוגמה, ניתן לבקש ממנה לסכם או להסביר מידע, או להשתמש בה בכדי לבצע חישוב כלשהו או לנסח הודעה. ניתן גם להורות ל-Copilot לבצע פעולות מערכת שונות, כגון מעבר למצב חסכוני באנרגיה, קביעת הגדרות שונות ועוד. קיים כמובן דמיון לתכונת הצ׳אט של בינג, אולם Copilot מחוברת באופן עמוק יותר לקבצים, למסמכים ולתוכנות המותקנות במחשב, ועל כן אמורה לייעל את העבודה היום-יומית ולא רק לענות על שאלות.
בנוסף לגרסה המוטמעת ב-Windows 11 שצפויה להגיע לכלל המשתמשים מאוחר יותר השנה, מפתחת מיקרוסופט גם גרסה נוספת בשם 365 Copilot המיועדת למשתמשי החבילה המשרדית של החברה עליה כבר הכריזה מוקדם יותר השנה.
365 Copilot מחוברת למסמכים, לתיבת המייל וללוח השנה הארגוני, ועל כן מסוגלת לענות על שאלות ספציפיות הנוגעות למטלות עבודה, ואף לנסח הודעות ולתקשר עם עובדים נוספים בחברה באופן כמעט אוטומטי. בכנס המפתחים הכריזה מיקרוסופט כי תכונה זו צפויה להגיע גם לדפדפן Edge, כך שעובדים יוכלו לבקש מ-365 Copilot להתייחס לתכנים המופיעים בעמוד האינטרנט שבו הם מבקרים באותו רגע.
בשני המקרים, תתמוך מיקרוסופט בתוספים (Plug-Ins) שיאפשרו ל-Copilot גישה לשירותים ותוכנות נוספות. כך מקווה החברה להפוך את Copilot לפלטפורמה של ממש, בתקן זהה לזה של ChatGPT – כך שמפתחים יוכלו ליצור תוספים עבור שני השירותים במקביל.
איזה גניבת מידע ללא הפסקה מהמשתמש