מטא (Meta) מקווה להיות החברה הראשונה בעולם להשיק משקפי מציאות מדומה שיגרמו למשתמש ממוצע לא להבדיל בין עולם שהוא תוכן ובין עולם האמיתי, מה שמוכנה ‘מבחן טיורינג חזותי’. מוצרי החברה הקיימים רחוקים למדי מהגשמת חזון זה, אך בסרטון שאותו העלה לרשת חושף מארק צוקרברג מספר אבות-טיפוס שאמורים להוביל את מטא ליעד הנחשף במהלך השנים הבאות.
צוקרברג התמקד בסרטון בארבעה אתגרים שהחברה תדרש לפתור על מנת לעמוד במבחן. הראשון הוא רזולוציה גבוהה, הזהה לזו של רשתית העין האנושית. מטא כבר השיגה אותה למעשה בדגם ניסוי שאותו מכנה החברה Butterscotch, המפגין רזולוציה גבוהה במיוחד, אולם מדובר במשקפי מציאות מדומה כבדות ובעלות שדה ראייה מוגבל, בוודאי לא משהו שהחברה תהיה מוכנה לשווק בקרוב.
בעיה נוספת היא הצורך לאפשר מיקוד במספר עומקים במקביל, טכנולוגיה שאותה מכנה החברה ‘עדשה וריפוקלית’. גם כאן כבר קיימי אבי-טיפוס המשתייכים לסדרה שאותה מכנה מטא Half Dome, ושוב – מדובר בדגמים ראשוניים ומגושמים. מטא מעוניינת גם להגיע לרמת בהירות גבוהה, ולצורך כך יצרה משקפי מציאות מדומה בשם Starburst שהן הדגם הראשון בעולם המצויד בתצוגת HDR.
במהלך הסרטון מציג צוקרברג גם את Holocake 2, שהן משקפי מציאות מדומה קלות ודקות במיוחד, הודות לשימוש בהקרנת לייזר במקום במסכים. גם כאן, מדובר בדגם המחייב חיבור קבוע למחשב, ואילו מטרתה של מטא היא ליצור משקפי מציאות מדומה המסוגלות לפעול באופן עצמאי לחלוטין.
אף אחד מהדגמים שאותם הציג צוקרברג איננו צפוי להגיע לחנויות כמות שהוא, אולם התכניות של מטא כוללות מספר משקפי מציאות מדומה הצפויות להגיע לחנויות עד 2024 עם שיפורים רציפים לאיכות התצוגה, עד שלבסוף תצליח להגיע למוצר המשלב את כל הטכנולוגיות, באריזה דקיקה וקלה שלא אמורה להיות פחות ניידת ממשקפי שמש. זה כמובן ייקח עוד זמן, ובחברה כמובן לא מוכנים עדיין להתחייב למועד הצפוי, מלבד הבטחה להשקות מרגשות בטווח השנים הקרובות. בינתיים הם רק מספרים שהשקיעו כבר 10 מיליארד דולר בתחום.