מטא (Meta), לפי הניו-יורק טיימס, עומדת להשיק מנוי בתשלום עבור Facebook ו-Instagram. מנוי מסוג זה יוצע כאפשרות למשתמשים ברחבי האיחוד האירופאי.
המנוי יפטור את המשתמשים המשלמים מצפייה בפרסומות ואמור גם להבטיח את פרטיות המידע האישי שלהם, שלא ינוצל לצרכי התאמת מסרים שיווקיים. למשתמשים שאינם מעוניינים לשלם, תוסיף מטא להציע כמובן את השירות החינמי שלה.
אותם מקורות המדווחים על תכנית המנוי בתשלום יודעים גם לספר כי לא מדובר ביוזמה עסקית של מטא, אלא בסוג של ניסיון פיוס עם הרגולטורים באיחוד האירופאי הלוחצים בכיוון חקיקה שעשויה להגביל מאוד את יכולתה של החברה לפעול במודל העסקי הנוכחי שלה – מעקב אחר המשתמשים וניצול המידע לצרכי פרסום במגוון פלטפורמות.
במטא מקווים כי אפשרות למנוי נטול פרסומות ישכנע את הרגולטורים כי למשתמשים שאינם מעוניינים בחשיפת מידע אישי למפרסמים קיימת חלופה, ועל כן אין צורך בחקיקה מחמירה יותר. כמובן שאין כל וודאות שזה אכן יקרה: המחוקקים עשויים להמשיך בתהליך, בניסיון להגן על זכויות המשתמשים שאינם משלמים. הסיכוי לכך שתכנית המנויים בתשלום תוצע גם בשווקים אחרים נראה נמוך יחסית בשלב זה, ללא התערבות דומה של המחוקק.
בשורה טובה וחיובית שראוי שתגיע לכל העולם ולא רק לאירופה. אלה שירותים פופולריים וצריכה להיות האפשרות להשתתף בהם בלי למכור את המידע האישי שלך.