מטא (Meta) הודיעה על הרחבת הניסוי של מודעות ב-Reels בפייסבוק (Facebook), מה שאומר אולי יותר פרסומות לצופים אבל כעת גם רווחים ליוצרים. בחברה פתחו את הניסוי למדינות נוספות בעולם וזה כולל ישראל, כך שיוצרי תוכן גדולים המפרסמים את הסרטונים שלהם באינסטגרם (Instegram) ופייסבוק יוכלו גם ליהנות משיתוף הכנסות.
התוכנית החדשה תשלב את המודעות ישירות בסרטונים הציבוריים שיוצרי תוכן שיתפו ב-Reelse בפרופיל האישי בפייסבוק והעוקבים והעוקבות של יוצרי התוכן יכולים לראות את המודעות בזמן שהם צופים בסרטונים, לדברי החברה ללא הפרעה. אלה מוצגים כמלבן רחב בחלק התחתון של המסך בזמן שהסרטון מנוגן.
בנוסף, מטא גם עובדת על תכנית תגמולים חדשה, שתתגמל את יוצרי התוכן בהתאם לחשיפה ולביצועים של קטעי הרילס שהם יצרו והעלו, במקום להתמקד ברווחים שיגיעו מהמודעה עצמה. סך התגמול ייקבע לפי כמות הניגונים של הסרטון – ככל שלקטע הוידאו שיעלה לפלטפורמה יהיו ביצועים טובים יותר, כך היוצרות והיוצרים יוכלו להרוויח ממנו תגמול גבוה יותר. החברה טוענת כי שיטה זו תאזן בין הצרכים של כל הצדדים, משום שתאפשר ליוצרי התוכן להתמקד ביצירת תוכן חדש ומעניין, תסייע למפרסמים להגיע לקהל רחב יותר בעוד שתשמור על חוויית הצפייה של אנשים, שייחשפו למודעות הרלוונטיות עבורם.
יוצרי תוכן שמעוניינים לקחת חלק בתוכנית החדשה נדרשים לעמוד במספר תנאי סף המפורטים בקישור המצורף. במקביל, החברה נמצאת בשלבי בחינה ראשוניים של שילוב מודעות בקטעי ה-Reels גם באינסטגרם.