מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק (Facebook), וואטסאפ (WhatsApp) ואינסטגרם (Instagram), החלה בהקמתה של מחלקת שירות לקוחות. לפי הדיווח שהתפרסם בבלומרג, מדובר במאמץ הנמצא כרגע בשלבים ראשוניים, כך שלא ברור עדיין מתי בדיוק מחלקת שירות הלקוחות תחל לפעול באופן רשמי ולענות לפניות המשתמשים.
למרות שבין שלל הרשתות החברתיות והאפליקציות שאותן היא מתפעלת מתהדרת מטא בקהל של יותר מ-3 מיליארד משתמשים, עד היום לא הציעה החברה פתרון שירות אחיד ומסודר. רוב ההחלטות הנוגעות להסרת תוכן או חסימת חשבונות נתקבלו באופן אוטומטי או בהחלטה חד-צדדית של החברה, תוך שהאפשרויות העומדות בפני משתמש החש עצמו נפגע לבקש הסברים או לדרוש שינוי כלשהו בהחלטה היו מוגבלות מאוד.
לפני כשנתיים ייסדה פייסבוק מעין ״מועצה מפקחת״ וזו קיבלה למעלה ממיליון פניות מצד משתמשים, אולם עד כה הגישה לפייסבוק המלצות בדבר כ-100 מקרים בלבד. המועצה המפקחת דנה לעיתים רחוקות בלבד במקרים מסוימים של הסרת תכנים או חסימת חשבונות, ובעיקר המליצה על שינויי מדיניות גורפים, או על תיקונים בכללי השימוש ותרגומם לשפות זרות.
עם זאת, ההחלטות שכן נתקבלו במועצה ועומס הפניות אליה הם לפי בלומברג בין הסיבות העיקריות להחלטת החברה להקים מחלקת שירות לקוחות רשמית, אליה יוכלו לפנות משתמשי כל האפליקציות השונות שלה.