ההערכה כי מטא (Meta) תשלב בסופו של דבר פרסומות באפליקציית המסרים המובילה שלה WhatsApp (ווטסאפ) קיבלה אישור רשמי מאחד הגורמים הבכירים בחברה – וויל קט’קארט שהוא למעשה מנכ”ל ווטסאפ.
בראיון הוא סיפר שהפרסומות לא אמורות להגיע לעמוד הראשי של הצ’אטים באפליקציה, כי “כשאנשים פותחים את תיבת הדואר הנכנס שלהם, הם לא רוצים לראות פרסום”, אבל שם פחות או יותר הגבולות נגמרים.
במטא אמנם לא פרסמו מתי זה יתרחש בפועל, אבל בקרוב יותר מאשר רחוק המשתמשים אמורים להתחיל לראות מודעות בעמוד העדכונים, אולי אפילו בתוך דף הסטטוס, ובוודאי בתוך הערוצים – התכונה החדשה יחסית ב-WhatsApp.
“הסיבה שסייגתי את התשובה היא שיכולות להיות מודעות במקומות אחרים – ערוצים או סטטוסים. לדוגמה, ערוצים עשויים לחייב אנשים להירשם, הם עשויים להיות בלעדיים לחברים בתשלום, או שהבעלים עשויים לרצות לקדם את הערוץ. אבל, לא, אנחנו לא נכניס מודעות לתיבת הדואר הנכנס שלכם”, הדגיש המנכ”ל.
רק להזכיר שבמטא מחפשים כל הזמן דרכים נוספות ליצירת הכנסות באמצעות הרשתות שלה, ורק לאחרונה התחילה להציע באופן ניסיוני מנוי בתשלום ל-Instagram ו-Facebook כדי להימנע מפרסומות.