לפי נתוני חברת סקרי השוק IDC, הצליחה יצרנית השבבים הטיוואנית מדיה-טק (MediaTek) לעקוף את קוואלקום (Qualcomm) במכירות בשוק האמריקני במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2021. נתח השוק של מדיה-טק עמד בתקופה זו על 51 אחוזים ממכשירי האנדרואיד שנמכרו בארה”ב, ואילו זה של קוואלקום עמד על 47 אחוזים.
ב-IDC מציעים שתי סיבות למהפך. הראשונה היא המשך הצמיחה בקטגוריית מכשירי הביניים, “שוק הבית” של מדיה-טק מזה שנים. אולם סיבה נוספת עשויה להיות בחירתה של גוגל (Google) לנטוש את קוואלקום במכשירי הפיקסל (Pixel) מתוצרתה, ולעבור למעבד מייצור עצמי – Tensor.
נתח השוק של גוגל כיצרנית עצמאית בשוק הסלולר איננו גדול, ומוערך באחוזים בודדים. ואולם ייתכן כי מעבר זה צמצם את מכירותיה של קוואלקום בארה”ב, והספיק בדיוק על מנת לאפשר למדיה-טק לעקוף אותה. הפער בין שתי החברות נותר כמובן מצומצם למדי, כך שקוואלקום עשויה לשוב ולהוביל את הטבלה ברבעון הבא.
מלבד זאת, מכשירי הביניים שהצליחו בארה”ב הינם מבוססים על מעבדים של מדיה-טק. בין היתר אלו ה-Galaxy A12 וגם Galaxy A32 לצד Moto G Pure ועוד כמה מותגים מקומיים.
למרות זאת, ב-IDC בהחלט סבורים כי קוואלקום נדרשת לשינוי אסטרטגיה, ואינה יכולה להרשות לעצמה איבוד של שותפים נוספים. התחרות צפויה להפוך רק קשה יותר עבורה, שכן מדיה-טק טוענת כי ערכת השבבים החזקה ביותר שלה, Dimensity 9000, מסוגלת בהחלט להתחרות בקוואלקום גם בגזרת מכשירי הדגל.