מכשירי ה-iPhone החדשים שהושקו בספטמבר ובאוקטובר 2018 לא הצליחו להלהיב את הצרכנים, ורשמו עבור אפל (Apple) מכירות מאכזבות ביותר, כך חשפו בימים האחרונים חברת מחקר השווקים קאונטרפוניט (Counterpoint) והעיתון הכלכלי היפני ניקיי (Nikkei).

לפי קאונטרפוינט, בנובמבר 2018 – החודש המלא הראשון למכירת שלושת דגמי ה-iPhone החדשים – נמכרו כ-20% פחות יחידות לעומת נובמבר 2017 שהיה החודש הראשון למכירת iPhone X לצד iPhone 8 ו-iPhone 8 Plus.

מלבד הירידה במכירות מכ-21 מיליון טלפונים לכ-17 מיליון, ציינה קאונטרפוינט כי התפלגות הדגמים צריכה להדאיג מאוד את אפל: בנובמבר 2018 הדגם הנמכר ביותר מבין מכשיריה היה ה-Xr הזול יחסית, ובמיוחד דגם הבסיס שלו עם נפח אחסון של 64 גיגה-בייט. זאת בעוד בנובמבר 2017 מכר ה-X היקר כמעט אותו מספר יחידות כמו ה-8 וה-8 פלוס הזולים יותר יחד. אפילו בהשוואה של מכירות דגם הבסיס בלבד, נמכרו בחודש הראשון של Xr פחות 5% בהשוואה ל-iPhone 8 שנה קודם לכן. הטלפון היקר ביותר, Xs Max, מכר 46% יחידות פחות מה-X.

בניקיי נחשף כי המכירות המאכזבות הללו צפויות להמשיך גם השנה: מקורות בעלי מידע מהחברות המייצרות את ה-iPhone בפועל סיפרו לעיתון כי בחודש שעבר ביקשה מהן אפל להוריד את מכסת הייצור של המכשירים החדשים בשלושת החודשים הראשונים של 2019 בכ-10%.

זאת הפעם השנייה בתוך חודשיים בה אפל מעדכנת כלפי מטה את ההזמנות של טלפוניה. עתה צופה העיתון כי ברבעון הראשון ייוצרו 20% פחות מכשירים מאשר ברבעון המקביל אשתקד – 40-43 מיליון לעומת 52.2 מיליון בינואר עד מרץ 2018. הצפי הקודם היה גם הוא נמוך בכ-10% מהנתון הזה – 47-48 מיליון.

קרא עוד:  סקירה: OnePlus 7 Pro - מהיר יותר, מרשים יותר, יקר יותר

מעניין לציין שמחיבור בין הנתונים של ניקיי וקאונטרפוינט נראה לכאורה כאילו אפל צפויה למכור השנה יותר מכשירי iPhone ישנים מחדשים, מה שעשוי ללמד כי מעבר לרוויה בשוק הסלולר ועצירת הצמיחה בסין, בחירתה של אפל להקפיץ מחירים השפיעה כנראה לא מעט על המכירות.