אפל (Apple) תובעת את חברת GEEP הקנדית, שהייתה שותפתה במיחזור של מכשירי iPhone, iPad ו-Apple Watch. לטענת אפל, בין השנים 2015 ל-2017 נשלחו לחברה למעלה מחצי מיליון מכשירים על מנת שאלו יפורקו והמתכות מהם הם עשויים ימוחזרו. אולם ב-GEEP בחרו לשפץ למעלה מ-100,000 מאותם מכשירים, ואז למכור אותם מחדש בשוק החופשי. באפל רואים בכך הפרת חוזה ואף מעשה של גנבה.
בחברה הקנדית כלל לא מכחישים כי אכן כמות גדולה של מכשירים שהיו אמורים להישלח למיחזור, מצאו את דרכם בחזרה למדפי החנויות. אולם ב-GEEP טוענים כי לא מדובר במדיניות החברה, אלא ב”יוזמה פרטית” של כמה עובדים שגנבו את המכשירים ומכרו אותם מחדש באופן עצמאי. אפל לא מוכנה לקבל את ההסבר הזה מסיבה פשוטה: אותם עובדים היו למעשה בין המנהלים הבכירים בחברה.
ומדוע אפל מתנגדת באופן עקרוני לכך שהמכשירים שופצו ונמכרו? הרי בכך עדיין הושגה המטרה העיקרית לשמה שיתפו החברות פעולה, והיא חיסכון בכמות הפסולת שמוצאת את דרכה בסופו של דבר למזבלות מזהמות. בעניין זה, טוענת אפל כי מכשירים שאותם בחרה החברה לשלוח למיחזור הם מכשירים שלא ניתן בשום דרך להשיב אותם למצב תקין וראוי, העומד בסטנדרטים הגבוהים שלה. “אם הם משופצים באמצעות חלקים מאולתרים, זה עשוי לגרום לסיכונים בטיחותיים קשים, לרבות תקלות סוללה או חשמל”, כך לפי תגובת החברה.
אפל גילתה כבר ב-2017 על הפרשה, כאשר בדיקה העלתה כי אחוזים ניכרים מאותם מכשירים שנשלחו למיחזור עדיין מחוברים לרשת. כבר אז פסקו שתי החברות לשתף פעולה, אולם כאמור רק עתה הגיע הסכסוך ביניהן לפסים משפטיים, כאשר באפל מצפים לפיצוי של 22 מיליון דולרים לפחות.
איזה חרטא! זה התירוץ הדבילי שלהם לכל נסיון לתקן מכשירים שלהם! הם משלמים הון לחברות לוביסטים שמגיעות לכל דיון ממשלתי בארה"ב שמתעסק בנושא זכויות של אדם על מכשיר שהוא קנה, ובכולם הם משתמשים בתירוץ המצוץ מהאצבע הזה "בלה בלה חלקים צד שלישי בלה תיקון לא מקצועי בלה בלה סיכון בטיחותי קשה"
כולם יודעים מה הסיבה האמיתית! אם המכשירים שלהם מאריכי חיים פחות אנשים יקנו מכשירים חדשים! לא סתם תבעו אותם על האטה מכוונת של מכשירים ישנים ללא הצדקה.
שורה תחתונה 100 אלף מכשירים מתוקנים שנמכרו בעולם זה 100 אלף פחות מכשירים חדשים שאפל מכרה. הציבור לא מעניין אותם, רק הכיס שלהם, ובאמת שכל מי שקונה את המוצרים שלהם מעודד את פרקטיקות השיווק המזעזעות האלה.